וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכינו עצמכם לחורף

ירון אדרי

26.10.2008 / 9:35

כמעט במפתיע, הגיע הגשם הראשון. בכדי שלא תיתפסו לא מוכנים, וואלה! רכב נותנים לכם טיפים לחורף בטוח יותר

הגשמים שירדו ביומיים האחרונים, סימנו בצורה ברורה כי תמו ימי הקיץ. אמנם בגדים קצרים עדיין על גופנו, אך חשוב כי אופנת הימים הקרים והרטובים תותאם כבר כעת למכונית שלנו. כמדיי חורף, אנו בוואלה! רכב מגישים לכם את רשימת הטיפים לעונה הגשומה, אשר יעזרו לכם להגיע בשלום גם לקיץ הבא.

שימרו מרחק

הטיפ הראשון, ואולי גם החשוב ביותר, הוא לשמור מרחק. תנאי הכביש הרטובים מפחיתים מאוד את החיכוך שנוצר בין הצמיג לאספלט, בעיקר עם הגשם מגיע לאחר מספר ימי שמש. החיכוך המופחת מגדיל את מרחק הבלימה ומגדיל את הסיכוי לאובדן שליטה ברכב, ולפיכך מעלה את הסיכויים להיות מעורבים בתאונה. יש להקפיד לשמור על מרחק סביר מהרכב מלפנים ולהאט בכל פעם שנדלקים אורות הבלם של הרכב שלפניכם.

ואם נקלעתם למקרה חירום, בילמו בכל הכוח ותנו למערכת ה-ABS לעשות את שלה. ואם אין לכם ABS, בילמו בצורה חזקה ואחידה ובכל מקרה, אל תפמפמו. בנוסף, הקפידו לשמור על מרחק גם מהרכב מאחור.

הקפידו על תקינות הצמיגים

הצמיגים הם הקשר היחיד בין הרכב שלכם לכביש. לתקינותם חשיבות רבה בכל עונות השנה, ובימי החורף היא גדולה שבעתיים בשל הירידה במידת האחיזה בכביש. לחץ אוויר נכון (יופיע במדבקה ברכב או בספר הרכב) משפר את אחיזת הצמיג בכביש, ובתנאי רטיבות הוא מאפשר ניקוז יעיל של מים ומונע "ציפה". צמיג שלחץ האוויר בו אינו תואם את הוראות היצרן, יפחית את החיכוך עוד יותר וכך יפגע בבטיחות הנסיעה. כמו כן, חשוב להקפיד שעומק החריצים בצמיג יהיו לפחות שלושה מילימטרים ולוודא שהצמיג אינו בלוי או מתאריך ייצור העולה על חמש שנים.

מגבים תקינים לראות טובה

תנאי הראות הקשים שעלולים להתעורר בימי החורף, אינם תורמים לבטיחות. יש לדאוג כי אתם רואים את הסובבים אתכם, והם גם רואים אתכם. לשם כך, יש לדאוג למספר פעולות מקדימות: הקפידו כי מיכל נוזל הווישרים (מגבים) יהיה מלא כל הזמן בנוזל ייעודי שיעזור לנקות את החלון מרסיסי המים והלכלוך המותזים מהרכב שלפניכם. הקפידו גם להחליף מגבים יבשים. יש להדליק אורות דרך בכל שעות היממה ולא לשכוח לנקות את פנסי התאורה מלפנים ומאחור מדי פעם.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

התאימו עצמכם לסביבה

הקפידו להתאים את מהירות נסיעתכם לתנאי הדרך, וכמו כם גם לנהגים שסביבכם. נהיגה במהירות "קייצית" עלולה להיות גבוהה מדי בסיבובים, ולהגדיל עוד יותר את מרחק הבלימה של הרכב. כמו כן, איבוד האחיזה של הצמיג עם הכביש עלול לגרום לאיבוד שליטה.

צפו קדימה

הכביש הוא מקום דינמי המשתנה בכל עת. צפו לפנים, הרחק ככל הניתן, ואתרו בעיות מבעוד מועד, כך שלא תופתעו מהאטה פתאומית של התנועה או כל מצב אחר. תכננו מראש את מסלול נסיעתכם ואת הנתיב הבטוח ביותר עבורכם. זיכרו, מוטב לפעול באופן מבוקר בעת זיהוי בעייה, מאשר לפעול באופן אינסטנקטיבי.

צו האופנה

ללבוש שלכם גם כן משמעות גבוהה. לא, אין אופנה מועדפת לנהיגה, אך רצוי ללבוש מה שפחות בגדים כבדים אשר עלולים לסרבל את פעולותיכם וימנעו מחגורות הבטיחות להיצמד לגוף ולעשות את אשר תוכננו לעשות במקרה הצורך. לכן, לפני הכניסה לרכב, הסירו את המעיל ותנו לחימום של הרכב לקבוע טמפרטורה נוחה עבורכם. עם זאת, כדאי מאוד שלא לחמם יתר על המידה את פנים הרכב, כדי שלא תירדמו בנהיגה. בין היתר, כדאי גם להשאיר חרך קטן פתוח בחלון הרכב כדי לדאוג לרענון האוויר בתא הנוסעים.

ידיים בתשע ורבע

לאופן בו אתם מחזיקים בהגה, חשיבות גבוהה. החזקה נכונה כאשר יד ימין בשעה 3 ויד שמאל ב-9, תביא לפעולות סיבוב מבוקרות ותימנע תנועות חדות שעלולות להפר את שלוות המכונית ואחיזתה עם הכביש. בעת חירום, תאפשר לכם ההחזקה הנכונה לתמרן ביתר קלות ובצורה יותר בטוחה. יחד עם זאת, הקפידו לא לשבת רחוק מדיי מגלגל ההגה.

שימרו על ערנות

המלצה נוספת היא לשמור על ריכוז וערנות מוגברים. רמת האיומים סביבכם עולה פלאים בימי החורף – הכבישים חלקים יותר, התנועה לרוב כבדה ולכל הנהגים והנהגות שסביבכם קר ורטוב. אז מה עושים? מפחיתים ככל הניתן פעולות הגורעות מהריכוז בנהיגה כמו התעסקות עם הרדיו, הטלפון הסלולרי ועוד. עייפות משפיע אף היא על מצבכם, אז הקפידו לנהוג כשאינכם עייפים.

סבלנות וסובלנות

וכמו תמיד, אנו שוב מדגישים כי בסופו של דבר הכל תלוי בכם. המלצתנו האחרונה יכולה להשפיע על כל הסעיפים הקודמים: הקפידו לשמור על סבלנות וסובלנות כלפי הנוהגים סביבכם.

שיהיה לכם חורף בטוח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully