וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

1,600 קמ"ש על הסקאלה

26.10.2008 / 13:21

צוות 'Bloodhound' הבריטי כבר שבר את מחסום מהירות הקול על האדמה, וכעת הוא מציב לעצמו יעד חדש לשנת 2011

שיאי מהירות היו ונותרו אחת מפסגות הישגי המהפכה המוטורית. מאז 1898, התקבצו להן פלוגות של חובבי מהירות בניסיון לצבור עוד מספר קמ"שים ועוד קידמה טכנולוגית מרחיקת טווח, הכול בשם האנושות וההנאה כמובן.

אם מסתכלים על השיא הראשון שהושג על ידי צרפתי בשם גסטון לובה, אפשר לחשוב בטעות שהוא רכב על גמל. המהירות המרבית אליה הגיע בעזרת מנוע חשמלי הייתה קצת מעבר למחסום 60 הקמ"ש. לעומתו, השיא האחרון שהונצח כמאה שנים מאוחר יותר על ידי הצוות של ריצ'רד נובל, כבר חושף את פער השנים והיכולת הטמועה בחומרי הגלם. נובל הוביל את הקבוצה והמכונית מונעת הדיזל, אל עבר 763 מיילים לשעה (1,220 קמ"ש) כשאת ההגה לופת חברו הנווט אנדי גרין.

לפני מספר ימים החליט צוות "בלאדהאונד", שהגיע הזמן לטרוף שוב את הקלפים ואיחד את כל חברי הקבוצה מאותה תקופה זוהרת. ריצ'רד נובל שגם מאחריו רצף הישגים בתחומי המהירות ומירוצי המכוניות, שוב יתפוס את כסא הניהול ולצידו - ינווט אנדי גרין בפעם השנייה. במוזיאון המדע בבריטניה, חשף הצוות את האג'נדה המחודשת כשהיעד הוא 1,000 מייל לשעה – כ-1,600 קמ"ש.

הרקטה במשקל 6.4 טון, הנמתחת לאורך 13 מטרים, תצטרך לייצר משהו מיוחד מעבר לקריעה האווירודיאמית האופיינית למבנה המחודד. למעשה, התכנון המוקדם אמור לספק רשת ניסיונות מספיק בטוחה, טרם הניסוי "על אמת" שייתרחש רק בעוד כשנתיים. לשנת 2009, הוצב מחסום פרוגרסיבי המתחיל ב-800 מיילים לשעה (1,280 קמ"ש), שנה לאחר מכן כבר ינסו לשבור את מחסום ה-900 מיילים (1,440 קמ"ש), ולקראת שנת 2011 יערכו את ה"טסט-ראן" אל עבר 1,600 הקמ"ש.

אל השיא החדש, על הצוות להגיע בפרק זמן שלא עולה על 40 שניות. ה-SCC משוגר על ידי מנוע סילון במהירות הגבוהה משחרור קליע אקדח ולצד כוחות ה-G האימתניים המופעלים על הנהג, גם המרכב חייב יהיה לעמוד בעומס בלתי רגיל. ראשונים לספוג את התאוצה, יהיו צמיגים בקוטר 90 ס"מ שיאלצו להתמודד עם 10,000 סיבובי מנוע ודחיפה של 130,000 כוחות סוס, כשהכלי קרוב למהירותו המרבית.

את הכסף לכל האפיזודה המוטורית תספק STP האמריקנית, שמימנה בעבר קבוצות מירוץ. אם יצליח אנדי גרין לשבור את שיא המהירות, הוא יעבור מרחק של 500 מטר בהבזק של עפעף. או במילים אחרות, יגמע מרחק השווה לארבעה מגרשי כדורגל. יש כריות אוויר?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully