וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ותדבר מכונית עם אופנוע

ערן טננבאום

27.10.2008 / 11:01

הונדה מאמצת את הצעד הבא בבטיחות בדרכים - מערכות לתקשורת בין כלי רכב - לכלים הדו גלגליים שלה

במהלך השבוע החולף, הדגימה הונדה לראשונה בגרמניה את המערכת החדשה שלה להגברת הבטיחות והמודעות על הכבישים. המערכת נקראת 'תקשורת רכב לרכב' (‘Vehicle-to-Vehicle Communication’, או בקיצור - V2V). תפקידה? לספק לנהג מידע נוסף על הקורה סביבו, בכדי להקל עליו את ניתוח הסיטואציות השונות בהן הוא נמצא, ולשפר את יכולת קבלת ההחלטות שלו.

המערכת עוסקת בתקשורת שבין כלי רכב על הכביש, ולמעשה מתווספת למידע שאוסף הנהג באמצעות הראייה והשמיעה. המערכות מתקשרות בינן לבין עצמן ומחליפות מידע חיוני כמו מיקום, מהירות נסיעה ועוד. הן מתוכנתות לזהות מצבים אשר עשויים להוות סכנה בטיחותית או מטרד, ולספק על כך התראה לנהג. מערכות ה-V2V מחליפות בינן אינפורמציה דרך תקשורת אלחוטית כמו זו הנהוגה בין מחשבים. הן תהיינה מסוגלות לתקשר בקלות עם כלי הרכב בסביבה הקרובה, אך גם עם כאלו שאינם נמצאים ברדיוס הקרוב של הנהג. בזכות אופי התקשורת, המערכת תמשיך לספק מידע לנהג ללא קשר לתנאי מזג האויר, ראות לקויה וכדומה.

חברת הונדה שותפה למיזם זה של 'תקשורת בין רכב לרכב' עוד מ-2005, בנוסף ל-8 יצרני רכב נוספים. הרעיון הוא להגיע למצב בו מערכות אלו מותקנות בכל כלי הרכב. במקור, המערכת אמנם תוכננה למכוניות, אבל מעורבותה של הונדה בפרויקט, הפכה אותו רלוונטי גם עבור כלי רכב דו-גלגליים, כאשר שאר החברות הגדולות המייצרות אופנועים וקטנועים, כבר הביעו עניין, ובהחלט עשויות להצטרף. להזכירם, מיזם זה הוא רק עוד אבן דרך בפיתוח הבלתי פוסק של הונדה במהלך השנים האחרונות להגברת הבטיחות על הכבישים. בין מוצרי הבטיחות שכבר זכינו לראות מהיצרן בעל לוגו הכנף האדומה, תמצאו את מערכת הבלימה המשולבת, מערכות ABS גם בדגמי כביש ספורטיביים כמו ה-CBR'ים של 2009, כרית האוויר הראשונה על רכב דו-גלגלי (בדגמי ה-1800GL החדשים), מערכות סימולציה ממוחשבות להדמיית רכיבה ועוד.

בכל הקשור לאופנועים ולמערכת ה-V2V, יקבל הרוכב את המידע על מצב הכביש שלפניו, כלי רכב סביבו, עומסי תנועה, פקקים, וכדומה וזאת באמצעות נוריות אזהרה ומערכת קולית. חיווי ויזואלי יותקן בחלק העליון של לוח השעונים, על מנת להקטין ככל הניתן את הצורך בהורדת העיניים מהכביש. בנוסף לכך, יקבל הרוכב מידע מפורט יותר דרך מערכת קול, אשר תותקן בקסדה. בכדי למנוע את הצורך בחיווט, התקשורת שבין הקסדה והמערכת תתבצע על ידי טכנולוגיית הבלוטות'.

אמנם עוד מוקדם לדרוש מערכת V2V שכזו בפעם הבאה שאתם נכנסים לאולם התצוגה של הונדה, אבל המערכת כבר קיימת, והיוזמה בהחלט מבורכת.

  • עוד באותו נושא:
  • הונדה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully