וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שבוע קטלני בכבישים: 10 הרוגים

27.10.2008 / 11:29

במהלך השבוע האחרון התרחשו 8 תאונות קטלניות ברחבי הארץ, אשר גבו את חייהם של עשרה בני אדם

הדו"ח השבועי של הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים לתאריכים שבין ה-19 ל-25 באוקטובר, חושף עלייה הדרגתית בכמות ההרוגים במהלך החודשיים האחרונים. יחד עם כך, הולכי הרגל לשם שינוי אינם נמנים עם מספר ההרוגים הגבוה ביותר לדו"ח זה, המלמד כי מרבית התאונות הקטלניות התרחשו בין כלי רכב כתוצאה מפגיעות חזיתיות ופגיעות צד.

מתוך שמונה המקרים, ארבעה התרחשו כתוצאה מתאונה עצמית, שלוש תאונות קיפחו מספר זהה של הולכי רגל ותאונה אחת הביאה למותו של נהג קלנועית. נכון לרגע זה, סך כל ההרוגים לחודש אוקטובר עומד על כ-25 בני אדם. זוהי ירידה של 22 אחוזים לעומת התקופה המקבילה אשתקד, אך קפיצה של אחוז אחד ביחס לכמות הקורבנות הכללית לשנת 2008, אשר מתייצבת על 358 בני אדם.

למרות שהשבוע החולף היה פחות קטלני עבור הולכי הרגל, עדיין מדובר על עלייה כללית של כ-13 אחוזים בכמות הנפגעים בתחום זה, ביחס ישיר לחודש אוקטובר של שנת 2007. עוד מספרות הטבלאות, כי בתחום העירוני והבינעירוני נרשמת כמות כמעט זהה של קורבנות. חודש זה בשנת 2007, גבה 136 בני אדם בתחום העירוני בעוד שנת 2008 הביאה עד כה למותם של 138. התחום הבינעירוני, שווה כמעט באופן מוחלט בכמות הקורבנות לשנה החולפת עם 220 לעומת 219.

עוד מתברר, כי החיץ בין האוכולוסיה הערבית לישראלית, יוצר הפרדה גם בכמות ההרוגים הכללית. שני המגזרים סובלים מתאונות קטלניות, אך בעוד המגזר הערבי רשם ירידה של עשרה אחוזים במספר ההרוגים עד עתה, המגזר היהודי קפץ בכ-8 אחוזים ביחס לתקופה המקבילה אשתקד. עם התקרבנו לחודש נובמבר, כמות ההרוגים הכללית מאז הקמת המדינה עומד על 30,040 בני אדם, מתוכם 4,788 בני נוער וילדים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully