וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פורשה: עוד נגיסה בפולקסווגן

28.10.2008 / 7:00

פורשה מספרת כי הנתון המוקדם בדבר אחוזי השליטה בפולקסווגן, חשף רק תמונה חלקית. רוצה 50 אחוז עד סוף השנה

כמו כל התנודות הדרסטיות בשוק הרכב המרעידות את השווקים באופן סדיר לאחרונה, גם פורשה כמו רעם ביום בהיר, גרפה 35 אחוזים מחברת פולקסווגן עם מטרה להרחיב את השליטה בעתיד בכמה אחוזים נוספים. אולם ביום חמישי האחרון, פרסום נוסף שהוצא לאור חשף כי האחוז האקטואלי גבוה יותר ועומד על 42.6 אחוזים. אתמול, עלה לדיון גם נושא השאיפות שנראה שאינו מציב מחסום ממשי עבור פורשה.

בדבר הפרסום, נאמר כי למרות שהיא מחזיקה בנתח של 42.6 אחוזים מסך כל המניות של פולקסווגן, היא חולשת גם על תזרים מזומנים תאורטי הנאמד בכמות של 31.5 אחוזים. במצב זה, פורשה תוכל להעלות את יחס השליטה במניות החברה לכמעט 50 אחוזים, עם דומיננטיות כבדת משקל הקרובה בסך הכללי שלה ל-75 אחוזים. דהיינו, נכון לרגע זה, פורשה שולטת באופן חלקי על מניות החברה אך בפועל, משום שהשליטה מאפשרת לטמון ידה בקערת השטרות הנזילה, החיבור בין המניות לתזרים יוצר 74 אחוזים של שליטה חלקית.

דובר פורשה מסר לאתר 'אוטוניוז אירופה', שכרגע המרחק עוד גדול מבליעת פולקסווגן בשלמותה. עד סוף 2008, הכוונה לאחוז בלא פחות מחצי מאחזקותיה של החברה ושנה לאחר מכן מקווים כי 75 אחוזים מוחלטים יהיו בהישג ידם. עוד נמסר כי ב-26 לנובמבר תצא הודעה לרשתות התקשורת בעולם, בדבר רכישה של 50 אחוזים מפולקסווגן. החוק הגרמני אגב, מאפשר העברת בעלות מלאה, רק כאשר מושגים 75 אחוזים מסך מניות החברה הנבלעת. יחד עם כך, הדרך קצרה יותר מכפי שנדמה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully