וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחת סינית עם שאיפה גדולה

29.10.2008 / 10:12

חברת BYD הסינית רוצה לשווק מכונית סדאן היברידית לשוק האמריקני בשנת 2010. רק שמפגני הבטיחות הרעועים עלולים לגדוע את התכניות

תעשיית הרכב הסינית אט אט מתקרבת בצעדי ענק אל עבר התבססות בשווקים העולמיים. אמנם, מותגיה השונים מועתקים בצורה גסה מכל יצרן אחר, אך עדיין התחושה הרווחת היא שבעתיד הלא רחוק במיוחד, הסיניות ימלאו את סמטאות ערי העולם כמו גם אצלנו. כך לפחות מקווים גורמים בתעשיית המסחר העולמית והלאומית.

כאמור, BYD לא הוקמה על ברכיי התעשייה המוטורית. עיסוקה המרכזי הוא בתחומי אספקת אנרגיה וייצור סוללות לחברות גדולות כגון נוקיה הפופולארית ומספר חברות נוספות. רק הרכישה של חברת "קינשואן" לפני כ-5 שנים, פתחה עבורה את דלת הכניסה לעולם כלי-הרכב.

לאחרונה ולצד שלל מבחני הריסוק, החלו הסינים גם בניסויים של הכלאות היברידיות בכלי-הרכב שברשותם כשהכוונה העתידית היא, לדחוף לשווקים ברחבי הגלובוס את פיתוחם בענף זה הנקרא – (Dual mode), המעניק טווח נסיעה של עד 280 ק"מ בשילוב מערכת בנזין וחשמל. המנוע החשמלי ברשות עצמו אגב, מסוגל לשאת את המכונית למרחק של 110 ק"מ.

הפרובלמה היא, שכפי שכל יצרן סיני או אחר נאלץ לעמוד בו, מחייב את BYD לצלוח תקינות אירופאיות הנוגעות לרמת הבטיחות. ואת זה, מתקשים הסינים להשיג כבר כמה שנים. בישראל, כמו באירופה, הסוגייה הזו מונעת ממנה חדירה לפרובינציה הקטנה, אך ניסויים חוזרים בגרמניה של דגם ה-F3 המשפחתי, מקרבים אותה אלינו כמו גם אל ארה"ב ואירופה.

בישראל, שמה נקשר לאחרונה עם קבוצת IDB אשר קיימה מגעים עימה בדבר יבוא ישיר על ידי "כלל תעשיות" .אם כי כפי שהדברים נראים כעת, המחשבה והכוונה מקדימה בשנות אור את הביצוע. בארה"ב לעומת זאת, הדחיפה של המותג הסיני מתברך בעזרה קצת יותר מסיבית מלא אחר מאשר וורן באפט המיליארדר המזדקן.

באפט השקיע דרך גוף שלישי קרוב ל -230 מיליון דולר עבור הגעתה של הסינית וכלל הנראה, תוך שנתיים-שלוש עת תעבור את תקינות הבטיחות האמריקניות, תעשה הסינית עלייה ליבשת האמריקנית במספרים מוגבלים. יחד עם כך ולמרות המועקה המרחפת מעל הכלכלה האמריקנית, לא בטוח שיקבלו אותה בזרועות פתוחות ובחפץ לב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully