וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בצעד לטיני

שברולט חושפת בתערוכת סאן פאולו את ה-GPix קרוסאובר קונספט, שעתידו מעורפל כמו העלטה תחת מכסה המנוע

השוק הדרום אמריקני הוא שחקן חשוב עבור ג'נרל מוטרוס. האלטרנטיבות תאומות המראה הממלאות את רחובות ברזיל ודומותיה, משפרות את האובר-דראפט הנערם של התאגיד הענק המצוי במשבר מתמשך. התערוכה הנערכת בימים אלו, חושפת בעיקר את מה שנדרש ממנה - מכוניות קטנות נפח, משפחתיות באופיין ודרך התנהלותן, לצד תמחור מתאים למדינה אקזוטית.

שברולט כמובן מודעת לחשיבות הקטגוריה שהפכה בשנים האחרונות למגפה של ממש. לנוכח האילוצים הכלכלים, הפסיקה כמעט לחלוטין את ייצורם של כלי-הרכב הגדולים והאלכוהוליסטים והחלה בפיזור הדרגתי של דגמים חסכוניים יותר, גם בתחומי ארה"ב.

אבל הקרוסאובר GPIX הוא דוגמא מעט שונה מכפי שציפו לה התושבים המקומיים. הקונספט נשען על שלדת שתי מכוניות קטנות הנמכרות בדרום אמריקה. הסלטה והקורסה המוכרת לנו. השם (global pix), מתפרש כמכונית שהיא גם קטנה, גם קופה וגם בעלת יכולת שטח מאוד מוגבלת. אך כזו שתספיק לדרכים העקלקלות של דרום אמריקה.

הדגם המוצג, קצת מעלה תהיות בנוגע לשיווקו המציאותי. משום שכרגע, על במת שברולט בתערוכת הרכב, הוא עירום כביום המצאתו על הנייר. אין מנוע, אין גיר וכנראה גם הופעתו בארה"ב מוטלת בספק. כך שלמעשה, נותרנו עם דגם שהוא השתקפות עתידית לדגמים אחרים שלא יאחרו להגיע בעוד כמה שנים.

התוספות הבסיסיות כוללות כרגע נורות LED, תא נוסעים דימיוני לחלוטין, חישוקים בקוטר 17 אינטש, ממשק בלו-טות' וכל אמצעי הבידור לארבעת היושבים. ג'נרל מוטורס מצהירה כי ה-GPIX הוא הדובדבן שבקצפת עבורם במתחם התכנון בברזיל. החברה השקיעה במפעל זה קרוב ל-36 מיליון דולר והוא רק אחד מבין 11 עולמיים. גם מצבת כוח האדם תגבר מ-70 לכ-200 לערך. מה שאולי מסביר, את התקוות מהשוק המתפתח בארצות אלו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully