וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא למיניאטורות בלבד

ערן טננבאום

30.10.2008 / 11:58

קימקו הביאה סוף סוף את הגרסה שלה לקטנוע עירוני-יאפי-שמיועד-לכוסיות, אז מיד שלחנו את טננבאום - שהוא הכי קרוב ל'כוסית' שהיה לנו במערכת - לבדוק מה הקטע

ב-2006 הביאה חברת סאן יאנג לארץ את ה'מיו' - קטנוע קצת מוזר למראה, בעל מידות קטנות למדי, ומראה רטרו-קלאסי נאה ויאפי. לאורך השנים, הפך הז'אנר לסוג של הצלחה, בעיקר ככלי נסיעה פנים עירוני עם סוג של הצהרה. אמנם לא לגמרי ברור מהי אותה הצהרה, אבל די במבט חטוף בכלי בשביל להבין שיש לו אחת.

היום, לאחר ההצלחה הדי בטוחה של סוגה זו, החליטה חברת עופר-אבניר (יבואנית קימקו לארץ) להביא את הגרסה שלהם לקטנוע-עירוני-במשקל-נוצה-עם-מראה-'רטרו'-שמיועד-לכוסיות. בתעודת הזהות שלו כתוב תחת השם - 'סנטו', ורק לפני שנמשיך, נדגיש כי מסיבות לא לחלוטין ברורות נכתב ונהגה שמו של הכלי כשה-ס' מנוקדת ב'סגול' - כלומר SENTO. זה אומר שאי אפשר לתרגם את זה למשהו שהיה יכול בנסיבות אחרות לקבל משמעות של - 'קדוש'.

איזי און דה אייז

הדעה האישית שלכם על הצורה החיצונית שלו, לא ממש רלוונטית. אתם יכולים לחשוב שהוא יפה או דוחה, ליחס לו סגולות של יצירה אומנותית פוסט מודרנית, או לרוץ ולחפש שקית הקאה נוכח התמונות שלו. בכל מקרה, יהיה לכם קשה להישאר אדישים מולו.

הוא מגיע עם קווים עגולים-קלאסיים-מודרניים הבאים לידי ביטוי בכל פרט עליו תבחרו להניח את עיניכם. הפנס, לוח השעונים, הכנף הקדמית והאחורית, ולמעשה, כל פרט בו תביטו, גורם לכם להבין שהושקעה בכלי מחשבה עיצובית רבה. אפילו נוכח מידותיו הננסיות משהו, יש לו סוג של עצמה שקטה שמשאירה יופי של רושם.

בהתחלה, היינו בטוחים שנוכח הממדים הזעומים, הוא ידבר בעיקר לבנות המין היפה (אם היו ספקות, אנחנו מתכוונים לכוסיות - רק מוודא שאנחנו מדברים באותה שפה), אבל מהר מאוד גילינו שלא כך הדבר. באופן מפתיע, הכלי מושך המון תשומת לב גם מגברים. אמנם הוא לא ממש מאיים על נתוני המכירות של "הרלי דוידסון", אבל אם היתה קטגורית יופי שהיתה מתחלקת לפי ממדים, הוא היה יכול להיות מועמד רציני בקבוצה של קטנועי-כוסיות-בגובה-שלא-עולה-בהרבה-מעל-זה-של-גמד-גינה.

מתחת למושב

הסנטו מגיע עם מנוע בנפח 102 סמ"ק, מקורר אויר, שוקל 88 ק"ג בלבד, בעל בסיס גלגלים בן 118 ס"מ וגובה כללי של 105 ס"מ. המידות הלא מאיימות הופכות אותו למתאים מאוד לא רק לבנות המין היפה, אלא למתחילים באופן כללי, ולרוכבים בעלי מידות גוף ממוצעות או קטנות.

הוא מצויד בגלגלים קטנים בקוטר 10 אינטש, בלם דיסק קדמי ובלם תוף אחורי. על תחום הספיגה מופקדים מתלים קצרי מהלך - מזלג טלסקופי מלפנים ובולם יחיד מאחור. בקטגורית האבזור, מצאנו גימיק חמוד מתחת למושב. שם מסתתר מנגנון ייחודי בשילוב של 3 מספרים, אשר מחובר למערכת החשמלית של הכלי. בהעדר ידיעת הקומבינציה הנכונה, לא יאפשר לכם הכלי להגיע לשום מקום. לפחות לא בנסיעה. כמו כן, במקום שבאופן תיאורטי אמורה להיכנס קסדה, תכנס אחת שלמה רק בקושי, אם בכלל.

למרות הממדים, שבהתחלה קצת מזכירים עמדות רכיבה לילדים מהסוג שמצריך הכנסת שקל בשביל שיתחילו לזוז, הסנטו מתגלה ככלי מרווח.גם נוכח מידות הגוף הלא ממש ממוצעות שלי (קצת מעל 1.80 בגובה, ושום דבר שמתקרב ל'סביר' בתחום המשקל), לא היתה לי שום תחושת קלסטרופוביה. רוכבים חדשים או חסרי בטחון, בוודאי יעריכו את הקרבה לכביש עצמו, ללא הצורך להתפשר על מרווח ונוחות.

איך זה זז

באופן לא ממש מפתיע, המנוע די חלש, והתאוצה תוגדר כ'סבירה' בלבד. המהירות המרבית רחוקה מלהיות כזו שתסכן לכם את הרשיון, וגם בדרך למהירות המרבית אין ממש ריגושים והפתעות. לזכות המתלים, נגיד כי הם מספקים יכולת ספיגה מפתיעה נוכח מהלכם הקצרצר. והסנטו ממש לא מתרגש במהלך ספיגת מהמורות או מכשולים מזדמנים.

בדיוק על אותם התחלואים שעובדי עירית ת"א אוהבים כל כך לפזר בכל הרחובות הנמצאים בשיפוץ תמידי בכמה שנים האחרונות - הוא נשאר רגוע. בנוסף לאלו, הבלמים עובדים לחלוטין לא רע, ואם נוסיף לזה את זווית הצידוד של הכידון - שמאפשרת לו לעשות סיבובים במקום גם על מטבע של חצי שקל - תגלו שיש לכם יופי של צעצוע לניוד עירוני בסטייל. רק חשוב שתזכרו כי גלגלי ה-10 אינטש אינם משאירים הרבה מרווח הגחון, אז תקפידו לעלות ולרדת מדרכות בעדינות מרובה, בעיקר במקומות שאינם מיועדים לכך.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

אמת או חובה

אם זה לא היה לחלוטין ברור, נספר לכם בצורה חד משמעית, שאנחנו די מחבבים את הסנטו. למרות שהנתונים היבשים די עלובים, הסנטו התגלה ככלי פשוט וחמוד, עם יכולת שובבות מגניבה לגמרי. הוא כלי שונה ומיוחד, ומתאים לאנשים עם מאפיינים דומים. נמליץ עליו בעיקר לחבר'ה עירוניים, שצריכים קטנוע לשימוש יום יומי, לא מתכננים נסיעות ארוכות מחוץ לעיר, ובכל זאת רוצים משהו קצת שונה עם איזו שהיא אמירה.

המחיר עומד על 11,990 ש"ח, וזה לא המון. הקהל הפוטנציאלי של הסנטו, שעד היום היה חייב לרכב על ה'מיו' של 'סאן יאנג' אם חשקה נפשו במשהו בעל מאפיינים שכאלו, יכול היום לקבל את מכלול תכונות דומה גם מתוצרת קימקו.תמורת המחיר הזה, אתם מקבלים כלי, שנראה ומרגיש שונה, בהשוואה לקטנועים ה'סטנדרטיים' שבקטגורית נפח זו. למי שבוהה בתמונות ומוצא את עצמו מתלבט, נמליץ ללכת לעשות עליו סיבוב. אם הוא ימצא את עצמו מתקשה להחזיר אותו בסוף הסיבוב אל אולם התצוגה, או למחוק את החיוך מהפרצוף שלו, שלא יתפלא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully