וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיאט לאון – אלופת ה-WTCC

31.10.2008 / 17:58

הרומן של סיאט עם אליפות העולם למכוניות סאלון פרח לו השנה והקבוצה מסיימת עם טעם מתוק, מורל לתפארת ושני גביעים בארון

למרות שביומן ה-FIA נותרו צמד מירוצים לשארית עונת 2008 (סיבוב 23+24), סיאט כבר החלה בחגיגות מוקדמות, עוד טרום אקורד הסיום במסלול מקאו שיתקיים בתאריכים שבין ה-13 ל-16 בנובמבר. המירוץ אשר הוביל את הסיאט לאון TDI לתואר כפול – נהגים ויצרן, הושג על תוואי מסלול אוקאיאמה שביפן באדיבותו של השוודי הוותיק ריקארד ריידל אשר ניצח בסיבוב מספר 21 של התחרות.

למדינת יפן, מדובר בחגיגה כפולה. גם למדינה וגם עבור סיאט. זוהי הפעם הראשונה שהמסלול היפני הנמתח לאורך 2.3 מייל (כ-3.7 ק"מ) ששימש בעבר כמירוץ הפסיפי של ה-F1, מארח את פלוגות ה-WTCC. וכן מדובר בתקדים, משום שסיאט ניצחה לראשונה סבב רשמי תחת איגוד ה-FIA, בעזרת מנוע דיזל סדרתי (הלה-מאן אינו חלק ממנו).

בפועל ועל מנת לאבטח רשמית את תואר הנהגים, עליה לסיים את שני המירוצים האחרונים. אך מכוון ששני המובילים הם חלק מנהגי קבוצתה – איוואן מיולר שמוביל עם 100 נקודות, והאיטלקי הבלתי מתייאש לעולם - גבריאל טארקויני לו 86 נקודות, מדובר בסיום לפרוטוקול בלבד. החברים האחרים לבית סיאט הכוללים את הנהגים ג'ורדי ג'נה ויטאגו מונטרו (האחרון אקס-F1 לפני כמה זמן), גם נמצאים בחלק העליון של הטבלה כשלפורטוגלי חסרות 10 נקודות מ-53 הנק' של חברו ג'נה בדירוג הכללי.

לעומת הקבוצות האחרות, השיגה הספרדיה במשך העונה 11 נצחונות מתוך 22 מירוצים. אלופת העולם לשנת 2007 וכן לשנתיים לפני כן – קבוצת ב.מ.וו השיגה שישה ניצחונות, שברולט גרפה בסך הכול שלושה, בעוד הונדה השיגה שני נצחונות בלבד. בטבלת דירוג היצרניות, הפער בין אלופת העולם החדשה ליוצאת עומד כעת על 53 נקודות.

פרישה אנגלית

זאת ועוד, נספר בענינה של הלאון ובכלל של קבוצת סיאט, כי השנה פרשה רשמית ממירוצי מכוניות הסאלון הבריטים ה-BTCC. זאת לאחר 4 שנים של השתתפות וכ-43 נצחונות אשר הושגו מתוך 150 מירוצים. גם במקרה זה, הצליחה להאכיל את חברותיה מרור עם 10 נצחונות עונתיים לשנת 2008 כשמאחרי ההגה יושב לא אחר מאשר מגיש הטלביזיה ונהג המירוצים – ג'יסון פלאטו (הילוך חמישי). יחד עם כך, את האליפות ניכס לעצמו בהצלחה מרובה השנה פבריזיו ג'ובנארדי מקבוצת ווקסהול (אופל במחוזותינו) שסיים עם 262 נקודות לעומת 223 של פלאטו הבריטי.

ה-WTCC מרחיב אופקיו עוד יותר לשנת 2009. המירוץ ביפן היה רק חלק מטיול רחב יריעה אשר הוביל את הנהגים והקבוצות למרחקי ענק לאיזורי ברזיל, סין ומקסיקו. לקראת פתיחת העונה הבאה מבטיחים ב-FIA כי יעמיסו את המטלטלים ויגיעו לאיזור המזרח התיכון – מרוקו לשם דיוק. שנת 2010, אולי כבר תכלול גם את רוסיה. היו סמוכים כי קבוצת סיאט, תהיה שם להגן על התואר.

  • עוד באותו נושא:
  • סיאט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully