וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלוף הראלי הוכתר

ירון אדרי

2.11.2008 / 12:00

למרות נצחון של מיקו הירבונן בראלי יפן, סבסטיאן לואב הוא אלוף ה-WRC בפעם החמישית ברציפות. טרם הוכרעה אליפות היצרנים

מירוץ אחד לפני תום העונה, ואליפות הראלי העולמית ה-WRC מכתירה את אלוף העולם לעונת 2008. למעשה, אין כל חדש וזו השנה החמישית ברציפות שהתואר הנכסף הולך לנהגה של קבוצת סיטרואן סבסטיאן לואב, והנווט דניאל אלנה שלצידו. במירוץ יפן שהסתיים הבוקר, אמנם סיים לואב שלישי לעומת נצחון של יריבו במאבק האליפות מיקו הירבונן (פורד), אולם 6 הנקודות הספיקו לו בכדי להעמיד פער מספק לקראת מירוץ סוף העונה שיערך בתחילת חודש דצמבר בווילס שבבריטניה.

מניין הנקודות לאחר מירוץ יפן עומד על 112 ללואב ו-102 להירבונן ועם 10 נקודות המוענקות למנצח, יכולים השניים לסיים את העונה בניקוד זהה במידה ולא יסיים נהגה של סיטרואן בין 8 הראשונים במירוץ הבא. אולם, לאור העובדה כי לזכותו עומדים יותר נצחונות העונה, מובטח לו התואר. בתום המירוץ אמר הירבונן כי התואר בהחלט מגיע ליריבו, בעיקר לנוכח 10 נצחונות במהלך 14 המירוצים שהיו עד כה העונה.

אלא שקרב אחד יוקרתי עדיין טרם הוכרע – אליפות היצרנים. בן קבוצתו של הירבונן, יארי-מאטי לטבלה, מסיים את ראלי יפן במקום השני ועוזר לפורד לקחת את מלוא הנקודות. בן קבוצתו של סיטרואן דניאל סורדו, ממשיך להציג יכולת מאכזבת עם מקום עשירי ו-0 נקודות. סורדו ייצטרך להתעלות על עצמו לקראת המירוץ הבא, בכדי לא לאפשר לפורד לצמצם את 11 נקודות היתרון של סיטרואן.

בקבוצת סובארו, ממשיך כריס אטקינסון להציג תוצאות טובות משל בן קבוצתו פטר סולברג עם מקום רביעי לעומת שמיני. בינהם, נמצאים צמד נהגי סוזוקי טוני גרדמייסטר ופר-גונאר אנדרסון עם התוצאה הטובה ביותר השנה עד כה עבור הקבוצה. מתיו ווילסון בפורד, מסיים שביעי.

מירוץ סוף העונה יערך כאמור בווילס, בין התאריכים 5-7 לדצמבר. ראלי זה נחשב לקשה, בעיקר לנוכח תנאי השטח הבוציים שלו במידה וירדו גשמים. בכדי לקחת תואר כפול, צריכה סיטרואן לצבור לפחות 7 נקודות שיספיקו לה גם אם תשוב פורד לקחת את מלוא הנקודות.

תוצאות מירוץ יפן וטבלאות אליפות

תוצאות ראלי יפן 2008:
1. מיקו הירבונן, פורד
2. יארי-מאטי לטבלה, פורד
3. סבסטיאן לואב, סיטרואן
4. כריס אטקינסון, סובארו
5. פר-גונאר אנדרסון, סוזוקי
6. טוני גרדמייסטר, סוזוקי
7. מתיו ווילסון, פורד
8. פטר סולברג, סובארו

אליפות הנהגים לאחר מירוץ מס' 14:
1. סבסטיאן לואב, סיטרואן - 112 נק'
2. מיקו הירבונן, פורד - 102 נק'
3. דניאל סורדו, סיטרואן - 59 נק'
4. יארי-מאטי לטבלה, פורד - 50 נק'
5. כריס אטקינסון, סובארו - 50 נק'
6. פטר סולברג, סובארו - 41 נק'
7. פרנסואה דובאל, פורד - 22 נק'
8. הנין סולברג, פורד - 22 נק'

אליפות היצרנים לאחר מירוץ מס' 14:
1. סיטרואן - 175 נק'
2. פורד - 164 נק'
3. סובארו - 93 נק'
4. סטובארט פורד - 64 נק'
5. סוזוקי - 28 נק'
6. מונצ'יס פורד - 22 נק'

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully