וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פורמולה 1: המילטון אלוף העולם

ירון אדרי

2.11.2008 / 21:04

מאסה מנצח את הגרנד פרי של ברזיל, אולם זה לא מספיק. המילטון קוטף את התואר בק"מ האחרון לפני הסיום

כנגד כל הסיכויים, הצליח קימי רייקונן בעונה שעברה לחטוף מידיי לואיס המילטון ופרננדו אלונסו את אליפות העולם. השנה, כמעט וחזר התסריט כשבק"מ האחרון עד לקו הסיום היה זה פליפה מאסה שהחזיק תיאורתית בכתר האליפות. אולם אלת המזל היתה הפעם עם המילטון, שבעונתו השנייה בפורמולה 1 רושם לזכותו אליפות עולם ראשונה.

המתח החל עוד לפני הזינוק עם מסלול רטוב מגשם. בהתייחס למירוצי העונה, מצב זה עוזר להמילטון, ופחות עוזר למאסה. לאור העובדה כי הגשם פסק, וכי זה לא צפוי לחזור בחצי שעה הבאה, יצאו הנהגים מצויידים בצמיגי הביניים. עם הזינוק, נותר הסדר בחוד ללא שינוי כשרק מאחור תאונה בין דיוויד קולטהארד (רד בול) לניקו רוזברג (וויליאמס) הורסת לראשון את מירוצו האחרון בקריירת הפורמולה 1 המפוארת. נלסיניו פיקה (רנו), נפל גם הוא קורבן לתנאים הרטובים.

נקודות יבשות באיזורים מסויימים על המסלול, הביאו את הנהגים לחזור לצמיגים היבשים כבר לאחר 7 הקפות, 4 מהן עם מכונית הבטיחות. בפיטס, מצליח רייקונן לעקוף את יארנו טרולי (טויוטה) וקובע חוד אדום. המילטון, לאחר ההחלפה, נופל למקום השביעי שמעניק למאסה את האליפות. למרות הקשיים להתמודד עם המסלול הרטוב בחלקו, לא נרשמו אירועים מיוחדים פרט לג'יאנקרלו פיסיקלה (פורס אינדייה) שתפס את המקום החמישי.

טיפות מזל (או חוסר מזל)

המירוץ המשיך כשבינתיים מצליח המילטון להגיע לאזור הרצוי, החמישייה המובילה שתעניק לו בוודאות את תואר האליפות. אולם החששות בשני המחנות החלו 15 הקפות לסיום עם תחזית לגשם הצפוי לרדת מיידית. 7 הקפות חולפות והתחזית לא מאכזבת והפיטס נפתח שוב.

5 הקפות לסיום, מאסה נכנס להחלפת צמיגים ומצליח לצאת כשהוא עדיין ראשון. פרננדו אלונסו (רנו) ורייקונן מתייצבים אחריו. המילטון, שמשהה את החלפת הצמיגים הקפה נוספת, יוצא כשהוא ממוקם חמישי. אלא שסבסטיאן ווטל (טורו רוסו), הנהג המפתיע של העונה, מצליח לעוקפו ולמעשה מונע ממנו את התואר המיוחל. 2 הקפות ארוכות ומותחות עצבים הסתיימו לבסוף כשמצליחים השניים לעקוף את טימו גלוק (טויוטה) שנותר על צמיגים יבשים. וכך, בק"מ האחרון בעונה ארוכה, קוטף לואיס המילטון את אליפות הנהגים בהפרש של נקודה אחת. מאסה מבחינתו, עשה את המוטל עליו וניצח במירוץ, אולם זה לא הספיק והברזילאי יאלץ להתנחם באליפות היצרנים.

ועוד משפט לסיום. החלטת ערוץ הספורט לשדר את מירוץ סוף העונה בערוץ Live שבתשלום, העיבה על המירוץ אותו נאלצו רובם ככולם של מעריצי הפורמולה 1 בישראל לראות בערוץ RTL הגרמני וחבל.

תוצאות סיום גרנד פרי ברזיל וטבלאות האליפות

תוצאות גרנד פרי אינטרלגוס, ברזיל:
1. פליפה מאסה, פרארי
2. פרננדו אלונסו, רנו
3. קימי רייקונן, פרארי
4. סבסטיאן ווטל, טורו רוסו
5. לואיס המילטון, מקלארן
6. טימו גלוק, טויוטה
7. הייקי קובליינן, מקלארן
8. יארנו טרולי, טויוטה

אליפות הנהגים לאחר מירוץ 18:
1. לואיס המילטון, מקלארן - 98 נק'
2. פליפה מאסה, פרארי - 97 נק'
3. קימי רייקונן, פרארי - 75 נק'
4. רוברט קוביצה, ב.מ.וו - 75 נק'
5. פרננדו אלונסו, רנו - 61 נק'
6. ניק היידפלד, ב.מ.וו - 60 נק'
7. הייקי קובליינן, מקלארן - 53 נק
8. סבסטיאן ווטל, טורו רוסו - 35 נק'

אליפות היצרנים לאחר מירוץ 18:
1. פרארי - 172 נק'
2. מקלארן - 151 נק'
3. ב.מ.וו - 135 נק'
4. רנו - 80 נק'
5. טויוטה - 56 נק'
6. טורו רוסו - 39 נק'
7. רד בול - 29 נק'
8. וויליאמס - 26 נק'

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully