וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איתות לבוחרים? עוד שבילי אופניים בתל אביב

3.11.2008 / 9:31

עיריית תל-אביב בשיתוף חברת 'אחוזות החוף' מרחיבות את סלילת נתיבי האופניים בעיר בהשקעה של 8 מיליון שקלים

פסקנו מלצפות לתשתית תת-קרקעית שתחלץ אותנו מהפקקים, כך שנותרנו עם אלטרנטיבות אחרות. שבילי האופניים גם הם נמצאים בחיתוליהם כאן, אך העלייה ההדרגתית בנסועה ובכמות המשתמשים, מצליחה להביא את מקבלי ההחלטות לפסוק לטובתנו - המתייבשים והממתינים. חברת 'אחוזות החוף', מפרסמת כי תשקיע ביחד עם עיריית תל אביב כשמונה מיליון שקלים בשלושה מוקדים באיזור תל-אביב, המיועדים לרוכבי האופניים. יש לציין ששבילי האופניים הם נושא מרכזי במערכת הבחירות בעיר, כך שעיתוי הפרסום, מעט יותר משבוע לפני יום הבוחר, מעט תמוה.

העבודות יחלו בחלקים חוצים באיזור תל-אביב ובכולם יוקמו שבילי רוכבים. בין אלו נמנה את המקטע שבין דרך השלום ליצחק שדה ברחוב משה דיין שם תכולת העבודה כוללת החלפת המדרכות, החלפת אבני השפה למשופעות, קרצוף וריבוד של המיסעה והקמת אי תנועה. בדרך נמיר בקטע שבין רחוב איינשטין לרחוב שי עגנון תוחלף כל מערכת ההשקייה לצד שדרוג מערכות התאורה. ברחוב יצחק שדה יבנה שביל אופניים בקטע שבין רחוב יגאל אלון לרחוב משה דיין, בעלות של כ-650 אלף שקלים.

העלייה הדרגתית בכמות רוכבי האופניים, מקבלת גם סימוכין על ידי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה. בשנת 1995, אחוז הרוכבים עמד על שניים בלבד. בין השנים 2004-2007, חלה עלייה של שלושה אחוזים בעוד שיעור המשתמשים בגוש-דן רבתי הצפוף, עומד על 12 אחוזים שהחליטו להמיר את הרכב בזוג אופניים.

עד שנת 2009, כך מקווים, אורך הנתיבים בשטחי תל-אביב יחצה את מחסום 99 הק"מ. עד כה נסללו רק 92 ק"מ אשר כוללים גם את אחוז השבילים שנסללו בשנת 2008. אחוז הנסועה הגבוה, אינו בהכרח מכה את אחוז הנפגעים. דווקא שם, כך על פי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, חלה ירידה משמעותית בין 2004 ל-2007. בשנת 1999 נפגעו 142 איש, לעומת 74 בלבד בשנים אלו. למרות זאת, אל תזניחו את נושא הבטיחות. קסדה על הראש, אמצעי מיגון ותאורה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully