וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כאילו אין צרות

4.11.2008 / 9:19

ג'נרל מוטורס אמנם בשפל של כמה עשורים, אך אין זה אומר שנאסר עליה להנות ולהשתגע. תערוכת SEMA היא בידיוק המקום בשביל זה

בלי יותר מידי הקדמות תיירותיות, כי לאס וגאס היא לא העיר הזקוקה לסופרלטיבים בכל הנוגע לרמת הפורענות ברחובותיה. מדיי שנה מתקבצים בין כתליה במגוון תערוכות רכב משונות, אוגדות של מפתחים, טיונרים, תעשיינים ומה לא. תערוכת הרכבSEMA , בוחרת להעניק במה ליוצרים קצת יותר מופרעים, גם עשירים יותר מסתבר, אם כי היצרניות האמריקניות ובכלל מבקרות בה באופן קבוע.

השנה הכלכלית בארה"ב היא מהאיומות אי פעם בתעשיית הרכב. המשבר המרסק הסיט את נתיבי הלקוחות הרחק מגזלניות הדלק והכספים, אל עבר פתרונות זולים וחכמים. את ג'נרל מוטורס, זה תפס עם המכנסיים למטה. דווקא בשנה בה הציגה את הקאמארו החזקה והנוסטלגית, ספגה מהלומות אינספור והפסדים בלתי נתפסים. אבל לתערוכה, היא הגיעה עם קומץ כלי רכב מעניין שאולי יזכיר לכולם שעדיין חבוי בה משהו שאין באחרות.

ההיסטוריה חוזרת

מה טוב יותר מלפתוח עם האמריקנית המתקמבקת. העוצמה הנוזלת לה מכל פתח ונקבובית, אינה ניתנת לערעור. על מנת לקחת מוצר ולהפכו לאטרקטיבי, חייבים למצוא נישה המדברת לקהל וכשמדובר באמריקה, זה לא קשה במיוחד. כוח, כוח, כוח, ועוד קצת מורשת.

לתערוכה, שלחה שברולט ארבעה דגמים. נתעכב רק על אחד, משום שהמקבץ האחר, לא ממש מבשר משהו בעל ערך פטריוטי כפי שעושה הקאמארו הנושאת את שמו של נהג הנאסקאר דייל ארנהרדט ג'וניור. לא במקרה בחרה GM בשמו כתג עבור השרירנית.

ג'וניור מסתובב לו ביום יום עם קאמארו מודל 1972, משופרת במיטב צעצועי המדף של ג'נרל מוטורס. את מה שאהב מימיה עתירי הכוח בשנות ה-70, הביא לפתח דלתם ועזר לפתח את הקאמארו 2010 הנושאת את אופיו. הבלוק והמנוע נשארו זהים – 6.2 ל' V8, אך משודרגים על ידי מערכות פליטה ויניקה מורחבות. תיבת ההילוכים לה שישה יחסי העברה, שודרגה על ידי 'קוויק שיפט' מהיר ודינמי, מערכת המתלים הונמכה ב-5 מילימטרים ובכדי לבלום את העוצמה, מערכת בלמי דיסק משופרת תוצרת 'ברמבו'.

מבלי לגרוע מיופיה של המכונית איתה הוא מתחרה בעבודתו, בשברולט לא הקנו לקאמארו מראה מתבוסס במדבקות ובשלטי ספונסרים. יחד עם זאת, עדיין לא מדובר במראה סולידי. עם חישוקים בקוטר 21 אינטש, מראה אפרפר עם פסים כתומי מראה החותכים את כתפיה, הצליח ארנהרדט להנציח בה מוטיבים אישיים מעולמו המהיר והדרמטי. האמת היא, שאם בוחנים את הקאמארו מכל זווית, במקרה שלה כל המשביח רק גורע. כך שג'נרל מוטורס בחרו היטב, גם בדגם, וודאי שבנהג ובאדם הנכון.

סוף שבוע עצבני בגלגול ה-3

האמר H3T הוא סוג של חידה. מה בידיוק רוצים מרכב שטח שכלל אמור לצלוח מדבריות בשטחי אימון והובא לתושבי קליפורניה? תכונותיו של ההאמר בדורו הראשון היו של מאיים בלתי-עציר, בטח כשבוחנים את המבט המבסוט של שוורצנגר מאחרי ההגה. איפשהו ה-H3 נראה קצת תמים, מעוגל, לא מטיל פחד וטרור על הכביש כפי שעשה קודמו. אבל בתערוכת SEMA אפשר לעשות הכול. גם להצמיד לו כינוי קולנועי וקשוח יותר ממעריצו הגדול ביותר.

'Weekend Warrior', לוחם סוף שבוע, כך הם מכנים אותו וקשה להבין למה לנוכח העיצוב הלא עצבני במיוחד. אז אולי מוטב לא לתהות (כי בכל זאת, SEMA היא הבמה) אז נעזוב את זה לעת עתה. מכל מקום, מדובר בגרסה משופעת וברוכת אמצעי הנעה ונשיאה משופרים. המנוע בנפח 5.3 ל' V8, קיבל תוספת של 70 כ"ס (300 כסטנדרט), הפורקים את נשימתם דרך מערכת פליטה בקוטר של 3.5 אינטש. מערכת הקפיצים והמתלים הוקשחה בכדי לעזור לו לפסול כל מכשול העומד בדרכו, בין אם שבילים, חולות טובעניים או כביש, כך גם הצמיגים תוצרת BF גודריץ' ברוחב של 35 אינטש המולבשים על חישוקים לא פחות קטנים להם 20 אינטשים.

המעטפת החיצונית זכתה לצבעי האדמה, מה שאומר גוון כתום כהה עם משיכות שחורות לאורך הדיפונים החיצוניים. החלק הקדמי מוגן על ידי תושבת רחבה תחת סבכת הגריל והחישוקים נצבעו שחור עמוק ובולע. אבל הפריט הכי מעניין, נוגע למטען אותו הוא סוחב על גבו. בתאי המושבים מאחור, הוסבה פלטפורמת ההושבה למשטח טעינה המעגן אופנוע שטח מדגם KTM 450 SX-F. כך שאם אתם נתקלים במארב ליד איזור בשלבי פיתוח, תמיד תוכלו לברוח בעזרת האופנוע לשטחים שעוד לא הופשרו. כך או כך, 'לוחם סוף השבוע' מאגד כמה מהתעלולים היותר פרקטיים בתערוכה שכולה חיה ונושמת אפשרויות מעולם החלומות.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

פונטיאק סולסטיס GXP קופה קונספט

פונטיאק היא יצרנית קצת נשכחת בארצנו. בעצם, להגדירה כנשכחת זה בלשון המעטה. האמריקנית העממית-ספורטיבית נעלמה לה מעולמנו הקטן לפני כמה שנים, אך בארה"ב היא חיה ונושמת וכך גם באמריקה הלטינית שם סימלה מתנוסס על תוצרת שברולט קוריאה. הדגם המפורסם ביותר שיצא מבין חומותיה המתפוררות לאחרונה, הוא ללא ספק הסולסטיס שגם בארץ אגב, הוא זוכה להופעות אורח על ידי יבוא לא סדיר ובלתי מאורגן.

לתערוכת SEMA הביאה פונטיאק כמה דגמים אך המדובר מכל הוא דגם ה-GXP קונספט קופה. את ורסית ה-GXP הציגה פונטיאק עוד בתערוכת הרכב בלוס אנגל'ס ב-2006, עם מנוע חדש ומגדש טורבו כפול המנפק 260 כ"ס. גרסת הקבריולה, היוותה בעיקר קרש בראש לפונטיאק שחשבה כי בידיהם מוצר מנצח שיצליח לשבור משהו מהמסורת של הדו-מושביות האירופיות. זה לא בידיוק עבד והסולסטיס לא מצליחה להתרומם. ג'נרל מוטורס לא מצפים ממנה לגדולות ולנצורות, אם כי המיקום בלאס וגאס אולי יצליח לעורר את הדגם הטובע.

עם מבט לשנת 2009, הסולסטיס קופה מציעה גג קשיח עם אופציה להסרתו מה שמקנה שימושיות דואלית בעונות השנה המשתנות. מבנה בתצורת קופה מהודר וחסון עם משיכת פס כחול ורחב לאורכו של המרכב, כפי שמתבקש מהיומרות הספורטיביות, כשהחבילה הויזואלית עוצרת עם ריפודי עור בתא הנהג הכוללים גם את גלגל ההגה וידית ההילוכים, לצד דוושות אלומיניום מחורצות.

ומה בדבר הביצועים? תחת מכסה המנוע התקינה GM קיט טיונינג מלא הקרוי 'סטייג' 2' המשפר משמעותית את יכולת הנשימה בסל"ד גבוה ומעניק לה תוספת של 30 כ"ס. יכולת האחיזה גם כן שודרגה קלות באדיבות מתלי ספורט (כלולים בקיט), מערכת פליטה משודרגת, חישוקי ספורט קלים וצמיגים רחבים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully