וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ה-R של יונדאי

5.11.2008 / 10:02

יונדאי ממשיכה להתקרב לאירופה. אחרי 3.5 שנות פיתוח חושפת צמד מנועי דיזל חזקים. פליטת מזהמים? מבטיחים שתהיה נמוכה

אחרי פרק זמן ארוך ומישורי (מאוד) בו נחשפנו רק לגרסאות דיזל חסכוניות ומודעות לסביבה, הגיע הזמן שמישהו ידאג גם לנהגים המעט פחות סובלניים והיותר ממהרים. יונדאי חושפת היום שתי לוגמות סולר חדשות לחלוטין, המקוות להעניק לכבדי הרגל הימנית קצת יותר אקשן מאחרי ההגה שהפך לאחרונה למירוץ נגד עצירות התדלוק.

42 חודשים עמלה החברה על פיתוחן של שתי היחידות. במהלכם גם ביצעה מגוון של ניסויים הכוללים לא רק עמידה בתקני פליטה ('יורו 5'), אלא גם מבחני NVH (בידוד רעשים ורעידות) שהפכו חלק מהשגרה הפוליטית של תעשיית הרכב.

שני מנועי הטורבו-דיזל נושאים אופי המאכלס בין שאר מאפייניהם גם את ההתחשבות בגורם הסביבתי. אבל נשאיר זאת כפקטור פחות משמעותי ורק נציין שיונדאי דאגה לפרסם ללא כל נתונים, שמדובר במנוע בלתי-מזהם ביחס לקבוצת הסולר. אבל מה שמעניין אותנו זה הביצועים. ובכדי לבדל את צמד המצטרפות החדשות, יונדאי הצמידה להן את הסימול הכי רועם בנמצא, האות – R, כחלק מהשיווק הקרב.

הנפחים המוצעים יגיעו בשתי ורסיות - האחת בנפח 2.2 ל' לה 200 כ"ס וכ-43 קג"מ; השנייה מעט קטנה יותר וולה 2.0 ל', 184 כ"ס ומומנט מעט מופחת של 39.2 קג"מ. שני המנועים זוכים למיטב טכנולוגיית המסילה המשותפת העדכניים ביותר, כשאת ניצול העוצמה ניתן להרגיש כבר ב-1,800 סל"ד. שאר הפיתוחים כוללים שיכלול של יחידת ה-16V על ידי השלת משקל והחלפת כיסויים כאלו ואחרים בפלסטיק קשיח ועמיד. כמו כן, ציידה יונדאי את המנועים ברצועת תזמון עטויית ברזל שקטה במיוחד.

ככל הנראה, ראשונות לקבלם תהינה גרסאות ה-SUV הפופולריות כגון ה-ix55 החדש. בהמשך, יגיעו גם לגרסאות הדיזל של מכוניות הסאלון ואולי אף נראה אותו כאלטרנטיבה מעניינת בדגמי הג'נסיס קופה העתיידים להופיע בקרוב.

  • עוד באותו נושא:
  • יונדאי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully