וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הונדה במבטא אמריקני

5.11.2008 / 12:56

הונדה שלחה לתערוכת SEMA לא פחות מ- 16 דגמים משודרגים. רק שאת הטירוף האמתי היא משאירה לאמריקניות

הונדה ארה"ב הוא מושג מרוחק וזר לנו וליבשת אירופה הסמוכה. הדגמים מאובזרים אחרת, האופי שונה, התכלית והתצורות עצמן מגוונת יותר ולעיתים גם השם אחר - אקורה. אבל השגעון של היפנים תמיד מצליח לעשות משהו שאף אחד לא מצליח למדוד אותו על סקאלה נורמטיבית והשנה התהפכו קצת היוצרות. הונדה, נטולת ה-NSX כבר כמה שנים, שלחה אוסף של כלים קצת מוזרים ולא ממש מפתיעים. אצל מי בידיוק דופק המשבר הגדול יותר?

סיוויק HFP

אולי הכי קרובה לייצור סדרתי היא הסיוויק HFP. או במילים אחרות – סיוויק טייפ R אמריקנית, שרוצה להציע הכול מהכול. גם ביצועים, גם דואליות, גם היברידיות, גם שייגעץ מחוייב ממכונית ספורטיבית ומעל הכול, אפשרות אמתית לעלות על הכביש בתקופה שלא תגלוש מעבר למציאות.

מידי שנה חושפת הונדה משהו מהתוצרת הביתית, רק שהפעם, כנראה שמחירי הדלק קטעו את השמחה ושלחו את מתכנניה לערוך בדק בית מחודש. התוצאה היא הסיוויק היבריד-ספורט. היא אינה משופעת קוסמטיקה כפי שניתן להתרשם, אלא שלעתים לכוח הדיסקרטי יש את גורם ההפתעה בכיסו והסיוויק HFP בהחלט נראית כמו אחת שתשתלב היטב בחניית הבית מבלי לגרום לשכנים לתהות על קנקנה.

יחידת ההנעה לה מנוע בנפח 2.0 ל' זהה לזו המשמשת את הסיוויק טייפ R "שלנו", רק שבגין החדשנות הונדה גרעה ממשקלה הכולל כמה קילוגרמים נכבדים. מה שהושל, הושלם על ידי אביזרים ורכיבים משודרגים לטובת יכולתה הדינמית. לצד שינויים במערכת המתלים, הסיוויק מקבלת צמד חצאיות צד, חישוקי סגסוגת קלי משקל ותא נהג שנראה די מוכר.

'גאלפין' אקורד רייסינג

הרבה מידע לא חשפה סדנת 'גאלפין' על נציגתה, כך שנשארנו בעיקר עם התמונות והאפקט הוויזואלי. האקורד קופה היא בפירוש אחד מהדגמים שהיו מתקבלים אצלנו בעירפול בינתי מוחלט. על פי ניסיון העבר והמלמד, אין לנו כנראה מושג איך להתמודד עם העובדה שנותנים לנו מכונית גדולה שחסרות לה שתי דלתות. להלן – התקופה הקצרה מאוד בה בילתה כאן גם הפרלוד וכן האקורד V6 קופה.

האקורד של 'גאלפין' נשלחת לתערוכת SEMA חצי מבושלת. מה זאת אומרת? המעטפת צבועה בכל הנחוץ בכדי למתגה על מסלול המירוצים כמו גם תא הנוסעים המאבזר בכל טוב. אך אם מביטים קרוב יותר, ניתן לראות מבין חישוקי המכונית כי קוטר צלחות הבלמים מזערי מאוד ביחס ל-19 האינטשים המפארים את צמיגיה. מה שאומר, שייתכן כי הבאים ושבים בלאס וגאס, בסך הכול נחשפו לאקורד תצוגתית בלבד. לא יפה.

שאר הפריטים באקורד הזו, כוללים כמובן גם את הכנף העליונה, הגריל מוגדל, מכסה המנוע עשוי הקרבון והנמכה של כמה מילימטרים בגובה המרכב. בגדול, אקורד צורם ומאכזב.

ומה עוד בנמצא?

מבין שישה עשר הדגמים שהגיעו לתערוכה, פרט לסיוויק ולאקורד, לא מצאנו חריגות ממש מעניינות המסוגלות לקמץ את באיה ליד במותיה של הונדה. את תואר המרשימה ביותר, וגם זה בצורה מ-א-ו-ד סולידית, לוקחת ההונדה פיילוט מסדנת 'ריאן שוט'. הפיילוט למי שאינו מכיר היא מכונית SUV קצת יותר גדולה במימדיה מה-CR-V והיא זכתה כאן בעיקר לשדרוגי סאונד וצבע כאלו ואחרים.

זאת ועוד, חשפה הונדה כלי רכב רב שימושי הדומה למיול, שתי גרסאות משעשעת לפיט (ג'אז אצלנו) כשאחת מחטיבת הספורט מיוגן, טנדר "באחה" מסדנת 'רידג'ליין' עליו אופנוע מבית אותו יוצר (מישהו אמר האמר?), ומשהו שבוודאי ימשוך את חובבי המירוצים בגלל בלוטות שאינן נמנות עם מפרישות האדרנלין – מכונית האינדי של נהגת המירוצים החיננית דניקה פטריק. כנראה שבהונדה ידעו משהו שכולם כבר צפו אותו - בלי ה-NSX משהו שם לא דופק.

  • עוד באותו נושא:
  • הונדה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully