וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ב.מ.וו CS – לגריסה

6.11.2008 / 10:46

המשבר הכלכלי העולמי גרם לאנשי ב.מ.וו לסתום את הגולל על התוכנית לחזור לשוק הקופה יוקרה ולבטל את הסדרה 8

לפני כמה חודשים יצאה ב.מ.וו בהכרזה רשמית כי מכונית הקונספט CS תעלה לכביש כסדרה 8 החדשה, במועד סמוך להשקת הפורשה פנמרה והאסטון מרטין ראפיד. אלא שלפתע ולנוכח הטביעה הפיננסית של השווקים בעולם, הכול נעצר.

התכניות השתנו, תחילת הייצור נדחה לפרק זמן לא ידוע וכעת מתברר, כי אין שום כוונה כלל לשווקו בעתיד בכל ואריאציה שהיא. כשבוחנים את הנתונים הרשמיים, אפשר להבין מדוע. רווחיה של ב.מ.וו נפלו בכ-63 אחוזים במהלך הרבעון השלישי לשנת 2008, כך שאין זה מפתיע שראשיה ומקבלי ההחלטות לחצו על הבלמים בחריקת צמיגים.

אתר האינטרנט "אוטוניוז אירופה" מדווח, כי במסיבת עיתונאים שנערכה ביום שלישי האחרון, אמר ראש הקונצרן נורבט ראת'פורד כי המצב הכלכלי והשינוי התפיסתי בעולם, הוא הגורם להחלטה המצערת. "למרות שקיבלנו פידבק נהדר עבור המכונית ובכלל לגבי התכניות העתידיות לגביה, היא אינה חלק מהאמביציות הרווחיות להם אנו מייחלים בשנים הבאות", כך על פי דבריו.

פרידריך אייכיניר היושב בדירקטוריון, מסר כי להערכתו ההחלטה באה לא רק בגין האילוצים הכלכלים, אלא משום שתכנית השיווק העתידית של ב.מ.וו מצטרפת לשארית העולם והמגמה הירוקה המתפתחת. "במילים אחרות, אנחנו משקיעים את מירב המאמצים כעת בתכנית ה- Efficient Dynamics. כמו כן נפנה חלק ניכר גם לפרוייקט 'i' (פיתוח אלטרנטיבות זולות לניידות עירונית) כיעד מספר אחד של החברה", הוסיף. "הצעד הבא שלנו יהיה להציג מכונית עירונית פרקטית וחשמלית, כשמעט מאוחר מכך, נעלה לכביש גם גרסה סטנדרטית המשתמשת במנוע רגיל - בנזין או דיזל".

עוד פורסם, כי החברה מקווה לקצץ כ-6 מיליארד אירו עד שנת 2012. מה שבוודאי מתבטא בהפניית המשאבים למכוניות הרבה פחות גזלניות כגון המיני החשמלית או ה-X1 קונספט. עם המבט המעודכן קדימה, המותגים הספורטיביים של הקונצרן, כנראה מתקרבים גם הם אל הכוונת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully