וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

5 כוכבים? רק עם בקרת יציבות

ירון אדרי

6.11.2008 / 11:17

איגוד הבטיחות האירופי Euro NCAP מרחיב את רשימת הדרישות. בקרת יציבות סטנדרטית תהיה תנאי ל-5 כוכבים

דרישות הבטיחות של איגוד ה-Euro NCAP מחמירות באופן רשמי, כפי שכבר סיפרנו לכם באוגוסט האחרון. בהודעה שהוציא האיגוד נמסר כי החל מפברואר 2009, בקרת יציבות כסטנדרט לדגם תהיה תנאי לקבלת 5 כוכבי בטיחות. עובדה זו משנה במעט את התמונה עבור יצרניות הרכב, שעד היום התאימו עצמן לסטנדרטים שקבע איגוד הבטיחות עוד ב-1997.

יחד עם העלייה המתמדת בשיפור הבטיחות, ניתן למצוא כיום מגוון רב של מכוניות בסגמנטים שונים המצויידות בבקרת יציבות. אולם, לא אצל בכל המקרים מדובר על תוספת סטנדרטית ואת זה רוצים לשנות באיגוד. יש לציין כי מערכת בקרת יציבות מעלה בצורה משמעותית את הסיכוי להימנע ממעורבות בתאונה וכמו כן את חומרתה, ולמעשה במקרים מסויימים אין הנהג צריך את שאר אבזור הבטיחות שיגן עליו.

עם הדרישה החדשה, מקדים למעשה ה-Euro NCAP ב-3 שנים את החוק לפיו לא תימכרנה באירופה מכוניות שאינן מצויידות בבקרת יציבות. בישראל, בהתאם לתקנה עליה חתם שר התחבורה שאול מופז, בקרת יציבות תהיה תנאי לייבוא מכוניות כבר ב-2010.

שינוי נוסף אותו יכניס ה-Euro NCAP במקביל לדרישה החדשה, הוא ההתייחסות לפגיעה מסוג 'צליפת שוט'. פגיעת צוואר זו שכיחה מאוד במקרה של תאונות מסוג 'חזית-אחור', והתייחסות אליה במהלך מבחן הריסוק יעלה אף הוא רף ההגנה.

האם בעקבות השינויים החדשים נקבל בעתיד מכוניות בעלות מספר כוכבים קטן יותר למרות רמת הבטיחות הגבוהה שהיתה מעניקה להם 5 כוכבים לו נבחנו היום? כנראה שכן בטווח הקרוב, אולם שאיפת היצרניות ליישור קו תביא לנו בסופו של דבר מכוניות בטוחות יותר כסטנדרט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully