וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכונית השנה של וואלה! רכב - הקטנות

ירון אדרי

6.11.2008 / 16:03

הן קטנות יחסית, חמודות למראה ונמצאות בכל פינת רחוב. מי לדעתכם היא המכונית הקטנה הטובה בישראל?

שוק המכוניות הקטנות הוא השני בגודלו בישראל, ולזכותו נרשמה עלייה גדולה במספר המכירות בשנה האחרונה הן מצד ציי רכב והן מצד לקוחות הפרטיים. בניגוד ל-2007 אז זכה השוק לפגוש במכוניות חדשות, השנה הסתפקנו רק בפיאט 500, מכונית הרטרו האופנתית.

ב-2008 תקעה מאזדה יתד בסגמנט עם ה-2, הקטנה שלכם ב-2007, אשר חטפה את ההובלה מידיה של הגטס. שברולט, תודות לאביאו המחודשת, ממשיכה להציג נוכחות מורגשת בשוק זה. מי שמתקשה לשחזר את הצלחת הדור הראשון שלה היא היאריס, בעיקר לנוכח תיבת ההילוכים הרובוטית, אלא שעדיין עומד לזכותה המוניטין של אמא טויוטה. מתמודדת נוספת לה מוניטין היא הסוזוקי סוויפט שעיצובה הופך אותה לאחת החביבות בסגמנט. האחרונה מיבשת אסיה היא המייקרה של ניסאן, גם לה עיצוב ייחודי ואפילו גרסת קבריולה.

שלא כמו אסיה, לקטנות של יבשת אירופה נוכחות קטנה יותר בכבישי ארצנו בעיקר לנוכח היעדרותן היחסית מציי רכב. הפופולרית ביותר היא פיג'ו 207, לה עיצוב מושך ואבזור פינוק ובטיחות רב. לעומתה, הקהל בישראל מקבל באיפוק רב את הקליאו של רנו. מי שזכתה השנה למהפך היא הפאביה של סקודה, שתודות למסע שיווק אגרסיבי עם השקת הדור החדש, וגם תודות לגג הלבן, רושמת עלייה מתמדת במספר המכירות.

אז מי לדעתכם ראויה לתואר מכונית השנה בקבוצת הקטנות? הסקר בצד השמאלי של המסך ממתין לכם, רק אל תשכחו לשכנע אותנו עם תגובה.

אתם בחרתם – אודי S5

אודי S5 היא מכונית הספורט המועדפת על 22 אחוזים מתוך 4,872 הגולשים שהצביעו בסקר מכונית השנה שלנו. במשך השבוע האחרון, החזיקה הקופה בבכורה ולא שמטה אותה ולו לפעם אחת. אחריה, ניצבו אחיותיה הגרמניות מרצדס C63 AMG ופורשה קאיין אשר מדיי פעם החליפו בינהן מקום. לבסוף, הדיחה ה-C קלאס את מכונית הספורט שאתם בחרתם בשנה שעברה.

ואחרי שלישיית החוד הגרמנית, באה יפן. במקום הרביעי עם 14 אחוזים, ניצבת מיצובישי לנסר איבולושן אותה אתם מעדיפים יותר מיריבתה המסורתית סובארו אימפרזה STI, שעם 8 אחוזים נמצאת במקום החמישי. הונדה סיוויק טייפ R, עם אחוז אחד פחות, נמצאת במקום השישי. מאזדה MX5 מיאטה, רודסטר שובבה עם הנעה אחורית, במקום השביעי.

את הטבלה סוגרת אירופה. מיני קופר S מקבלת 4 אחוזים, סיאט לאון קופרה 3 אחוזים, ורנו קליאו ספורט עם 2 אחוזים בלבד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully