וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקראת הסוף המר?

נמרוד הלפרן

7.11.2008 / 20:59

GM דיווחה כי לא תוכל לסיים את השנה, פורד מפטרת 10 אחוזים מכוח העבודה ובעלת הבית של קרייזלר בקשיים גדולים

ג'נרל מוטורס, יצרנית המכוניות הגדולה בארה"ב, הזהירה היום כי הכסף בקופתה הולך ואוזל, וכי יתכן שלא יהיה בידיה מספיק מזומן כדי להמשיך לפעול עד סוף השנה. כמו כן, הודיעה ענקית הרכב על הפסקת כל המגעים למיזוג עם חברה אחרת. באחרונה דווח כי GM ניהלה מגעים על מיזוג עם יצרנית המכוניות קרייזלר, הנמצאת בבעלות קרן סרברוס. מניית GM נופלת ב-14% במסחר בוול סטריט.

GM מסרה כי כמות הכסף בקופתה התכווצה ל-16.2 מיליארד דולר נכון לסוף ספטמבר. החברה שרפה מזומנים בסך 6.9 מיליארד דולר ברבעון השלישי. GM ציינה כי היא זקוקה ל-11 מיליארד דולר לפחות מדי חודש לכיסוי הוצאותיה השוטפות.

GM דיווחה על הפסד תפעולי של 4.2 מיליארד דולר, או 7.35 דולר למניה, ברבעון השלישי של השנה - כמעט כפליים מתחזיות האנליסטים להפסד של 3.94 דולר למניה. הכנסות החברה נפלו ביותר מ-13% לעומת הרבעון השלישי של שנת 2007, ל-37.9 מיליארד דולר - פחות מתחזיות האנליסטים למכירות של 39.4 מיליארד דולר.

GM דיווחה על התרחבות הפסדי חטיבות צפון אמריקה ואירופה בעקבות נפילה במכירות, וכי חטיבת אסיה פסיפיק עברה להפסד. GMAC, הזרוע הפיננסית לשעבר של GM (בה מחזיקה כיום החברה 49% מהמניות כאשר השליטה בידי קרן סרברוס), אף היא הכבידה על תוצאותיה הכספיות של ענקית הרכב. GMAC דיווחה שלשום על הפסד שיא רבעוני של 2.52 מיליארד דולר - הפסד רבעוני חמישי ברציפות.

ראשי שלוש יצרניות המכוניות הגדולות בארה"ב - מנכ"ל GM, ריק וואגונר, והמנכ"לים של פורד וקרייזלר - קיימו אתמול פגישות עם ראשי בית הנבחרים והסנאט בניסיון לשכנע את הממשל לקדם חבילת חילוץ ממשלתית למגזר הרכב בהיקף של 50 מיליארד דולר, לדברי מקורבים, דיווחה בלומברג.

מוקדם יותר היום דיווחה פורד, יצרנית המכוניות השנייה בגודלה בארה"ב, על הפסד רבעוני לפני מס של 2.7 מיליארד דולר, וכי שרפה מזומנים בסך 7.7 מיליארד דולר ברבעון השלישי. כמו כן, הודיעה פורד על קיצוץ נוסף של 10% מכוח העבודה בצפון אמריקה, על צמצום השקעות הון, ועל בחינת אפשרות למכירת נכסים שאינם בתחום הליבה של החברה. בנוסף תבטל החברה העלאות השכר ואת הבונוסים לעובדיה.

קרייזלר, יצרנית המכוניות השלישית בגודלה בארה"ב, עלולה להתקשות להמשיך לממן את פעילותה השוטפת מעבר למחצית הראשונה של שנת 2009, מאחר שהכסף בקופתה הולך ואוזל, אמרו גורמים המקורבים למצב. כך דיווחה היום סוכנות הידיעות רויטרס. סרברוס ו-GM הגיעו בחודש שעבר להסכם ראשוני על מיזוג בין GM לקרייזלר, אולם העסקה לא יצאה לפועל בשל סירובו של ממשל בוש לספק תמיכה בהיקף של 10 מיליארד דולר לעסקה, הוסיפו המקורות.

המתחרה היפנית טויוטה דיווחה שלשום על נפילה של 69% ברווח הרבעוני הנקי, וחתכה ביותר ממחצית את תחזית הרווח השנתית. ענקית הרכב היפנית צופה כעת כי רווחיה בשנת הכספים הנוכחית יהיו הנמוכים ביותר מאז שנת 1999, עקב הנפילה במכירותיה בשוק האמריקני והמשבר הכלכלי העולמי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully