וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צד ג' נגד חברת הביטוח

הילה רז

9.11.2008 / 17:49

בקשה לייצוגית נגד חברות הביטוח: לא משלמות את מלוא תגמולי הביטוח לצד ג' וכך מתעלמות באופן גורף מהוראות החוק

בקשות לאישור תביעות ייצוגיות בסך כולל של כ-113 מיליון שקל נגד חברות הביטוח 'הכשרת הישוב', 'מנורה' ו'ביטוח ישיר' הוגשו היום לבית המשפט המחוזי בתל אביב. לטענת התובעים הייצוגים, כל אחת מחברות הביטוח הנתבעות מתעלמת באופן גורף מהוראות החוק, ומהוראת המפקח על הביטוח. לטענת התובעים החברות הנתבעות לא משלמות את מלוא תגמולי הביטוח לצד ג', התובע את סכום ירידת הערך שנגרם לרכבו עקב תאונה, ונמנעות מלשלם את מלוא תגמולי הביטוח בגין ירידת הערך, שהיה עליהן לשלם לצד ג'.

לגרסת התובעים הייצוגים, אי העברת מלוא הסכומים למבוטח נעשה תוך כדי שהחברות מחתימות את צדדי ג' על כתבי סילוק, בניגוד להוראות המפקח על הביטוח, מבלי שחברת הביטוח הציגה חוות דעת שמאית נגדית חתומה כדין. כך שבמקרה בו צד ג' מעוניין לקבל את מלוא הכספים המגיעים לו, עליו לפנות לצורך כך לערכאה שיפוטית.

התובעים הייצוגיים באמצעות עו"ד יוחי גבע ואמיר ישראלי, מציינים כי באי תשלום מלוא תגמולי הביטוח בגין ירידת הערך והכספים המגיעים לצד ג' מתעשרת חברות הביטוח הנתבעות על חשבון צדדי ג'. התובעים מבקשים כי בית המשפט יורה לחברות הנתבעות להשיב למבוטחיהם שנפגעו את הכספים שנגזלו מהם. מחברת ה'כשרת הישוב' תובעים הייצוגיים 35 מליון שקל, מ'ישיר איי.די.איי חברה לביטוח' כ-27 מיליון שקל ו'ממנורה מבטחים ביטוח' כ-50 מיליון שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully