וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דו"ח מהירות עם סטופר?

10.11.2008 / 7:23

מתנדב מתנ"א פתח ביוזמה חדשה - מתן דוחות מהירות על פי מדידה באמצעות סטופר ומרחק. מתנ"א: הדוחות יבוטלו

משטרת התנועה, מאמינה מאוד באכיפת עבירות מהירות והיא משקיעה בכך משאבים רבים כולל רכישת ציוד טכנולוגי מתקדם לצורך ביצוע מדידות המהירות, אך שוטר מתנדב אחד מאמין באכיפת המהירות אפילו יותר, והוא אף "חידש" שיטה למדידת המהירות.

ביום שישי אחר הצהריים, חזר ד' (השם שמור במערכת) מטיול רכיבה על אופניים באזור ים המלח. כאשר הגיע אל כביש 1, בקטע הסמוך אל מחלף שער הגיא לכיוון ת"א, הבחין בניידת משטרה שמתחילה לעקוב אחריו במרחק מה.

לפתע, התקרב השוטר אל רכבו של ד' וביקש ממנו לעצור בצד. עד כאן, מדובר בתרחיש שגור למדי שככל הנראה קרה לרבים מאיתנו. אולם, ל-ד' נכונה הפתעה - במקום לקרוא לו אל ניידת הסיור ולהראות לו את מדידת המהירות במכשיר הלייזר, הדבורה או אף הווסקאר, השוטר המתנדב ברכב הסיור שלף שעון עצר (סטופר) פשוט ובישר ל-ד' שהוא ביצע לו מדידת זמן בין אבן ק"מ 39 ל-43 ואת מרחק זה הוא ביצע בזמן של 2:15 דקות. וכך, על פי חישוב מתמטי פשוט, הגיע למסקנה ש-ד' נהג ברכבו במהירות ממוצעת של 107 קמ"ש במקום 80 המותרת במקום ואף רשם על כך דו"ח. בדרך עוד הספיק השוטר המתנדב להחמיא ל-ד' על מתקן האופניים הבטיחותי שלו לנשיאה על הרכב ונסע.

ד' נותר המום לנוכח שיטת המדידה ה"חדשה" וסיפר לנו כי בכוונתו לפנות אל בית המשפט לביטול הדו"ח בשל ספק החוקיות והדיוק של שיטת מדידה שכזו.

המקרה של ד' הצליח להעלות חיוך על פנינו ולסקרן אותנ ולכן פנינו אל דובר משטרת התנועה, דורון בן אמו, וזה הופתע מאוד לשמוע על סיפור המקרה ולדבריו, מדובר ביוזמה פרטית ו"הגדלת ראש" עצמית של השוטר המתנדב. זה הונחה שלא לפעול באופן שכזה בעתיד. כמו כן, למרות שמדובר בשיטה חוקית, היא לא נוסתה והיא אינה נמצאת בשימוש בשל חוסר הדיוק שקיים בפעולתה, בוודאי באופן מדידה של שעון עצר פשוט. עוד מסר לנו כי הדו"ח שקיבל ד' יבוטל לאלתר וכמוהו דוחות נוספים שניתנו בשיטה שכזו.

אז אם קיבלתם דו"ח מהירות לאחרונה שבו נמדדה מהירותכם באמצעות שעון עצר, גשו אל תחנת מתנ"א הקרובה ודרשו את ביטול הדו"ח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully