וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מובילה מהפכה?

11.11.2008 / 11:13

את השדה הרועם של מכוניות הנאסקאר תוביל במירוץ סוף העונה הפורד פיוז'ן. רק שבמקום מנוע רועם ושתיין, נמצא מנוע היברידי

איזה מסר חבוי אחרי ההחלטה של ראשי איגוד הנאסקאר לשגר את הפורד פיוז'ן הייבריד כמכונית הבטיחות למירוץ המסכם של העונה? האם מדובר במהלך שיווקי נטו או בסוג של הצהרה המגשימה את חלומותיהם של שוחרי העולם הנקי? איך שלא מסתכלים על צעד שכזה, דאגה לבטח מתחילה לחלחל במוחם של חולי המירוצים.

אבל נניח לרגע שמדובר בסך הכול בפלטפורמת הזנקה לפיוז'ן. רק בסוף אוקטובר הציגה פורד את המכונית במלואה וחשפה פרטים בדבר העוצמה השקטה בחרטום. המנוע ההיברידי - 2.4 ל', 4 צילינדרים - מנצל בכפילות את החדשנות על ידי טכנולוגיית אגירה אנרגיית הבלימה לצד המנוע חשמלי המסוגל לספק בפני עצמו כ-75 קמ"ש של שיוט מוגבל בסיוע תיבת הילוכים אוטומטית רציפה (CVT). את התואר היא תנסה לקטוף נכון לרגע זה, מהיברידית אחרת – טויוטה קאמרי, שהוצגה אף היא לאחרונה, אך מתבססת על מבנה מיושן.

אמנם, ניתן לשייך את הפיוז'ן לעוד אחד מיני ניסיונות ברורים ושקופים לדחיפת הדגם לידי הלקוח, אך יש במעטפת המהפכנית כנראה משהו מעבר להיתוך הנרמז משמה. יחד איתה על הגריד, פורד תצמיד גם את הדגם החזק ביותר בהיצע של הפיוז'ן לו מנוע חזק בנפח 3.5 ל' V6 המנפק 263 כ"ס. לקרוץ למשפחות זה בהחלט מהלך מבורך.

אך מסתבר שלדגדג את חובבי המירוצים האמריקנים, ואין ספק שהנאסקאר מושך את המכורים שבהם, צריך לדעת לעשות בזהירות. השילוב בין מירוצי מכוניות ומנועי בנזין עוצמתיים, לבין החדרת טכנולוגיות היברידיות למסלולי המירוצים בשנים האחרונות ייצר תגובות מעורבות. כולם מבינים את האפיל החסכוני שבדבר כמו גם השמירה על הסביבה, אבל כשזה מתחיל לצבור תנופה (חלקה גם פוליטית למהדרין) המדרון פתאום חש הרבה יותר חלקלק תחת גלגליהם של שוחרי הספורט המוטורי.

רגע, אולי מטרתה של פורד היא בעצם להסתיר את העובדה כי המועמד המוביל לאליפות, ג'ימי ג'ונסון, נוהג למעשה בשברולט?

  • עוד באותו נושא:
  • פורד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully