וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשביל הRגשה

12.11.2008 / 10:06

בסיאט לא פוסקים מלהפגין ורסטיליות בחטיבת הספורט. הלאון משתדרגת עם ה'לינאה R' - הרבה בצבע וקצת בתוכן

להיות בעליה של סיאט איביזה או לאון טורבו, מקנה לך אין ספור אפשרויות שדרוג כאלו ואחרות. המראה המפולפל, המנועים הדינמים והגמישים, הרב גוניות המאכלסת את היכולת הפרקטית והמהירות הנאגרת בקצב מסחרר. כל אלו השרישו את המותג כמוביל קבוצתי ואלטרנטיבה ראויה למכונית הקומפקטית והמשפחתית השכיחה.

ספק אם קיימת דוגמה טובה מהלאון האחרונה. כעת, בסך הכול בדורה השני ואם סבב ההצלחות על מסלולי המירוצים אומר משהו, הרי שהדגמים הסדרתיים שואבים דווקא הם את האמוציות אל חיקו של הנהג הפרטי. עוד טרום מתיחת הפנים הצפויה (ברבעון הראשון לשנת 2009), הלאון משתדרגת בעוד תוספת ברוכה למשפחה הגדולה הקרויה בפשטות לינאה R (ואין שום קשר ללינאה אחרת). הלאון מוסיפה עוד שלושה מנועים סדרתיים לקבוצה – שניים לוגמי בנזין וכמובן אופציית הדיזל השכיחה (TDI).

חלוקת ההספק כפי שהמנועים מוצעים, דואגת לכל אחד ושגעונותיו הפרטיים כמו גם לנהג החסכן בקבוצה; גרסת הדיזל למשל, מציגה צריכת דלק של 13.9 ק"מ לליטר סולר בנסיעה משולבת. אך הביצועים כאמור הם החלק היותר מעניין והנפחים השונים, למרות היותם משניים לאחיות הגדולות, עדיין הולמים את המראה הרענן והמנופח של הלינאה. את הרשימה פותח הנפח הקטן ביותר, 1.8 ל' 160 כ"ס, ולצידו מתמקמת היחידה החזקה לה 2.0 ל' (TSI) ו-200 כ"ס. את השיגור ל-100 קמ"ש מסיימת צנועת הנפח לאחר 8.0 שניות כשאחותה מגיעה לנתון זה ב-7.2 שניות. גרסת ה-TDI בנפח 2.0 ל', דוחפת גם היא הספק נאה העומד על 170 כ"ס, אך לעומת אחיותיה הבנזיניות, תהיה נטולת תיבה אוטומטית מסוג DSG.

Rבה יותר, תלוי איפה

השינויים החיצוניים מזכים את הלינאה במראה ה-ר-ב-ה יותר קרבי ועוצמתי מאחיותיה הבכירות. היינו מצפים לשינוי מעודן יותר, קצת פחות מוחצן, אך עדיין משום שמדובר בסיאט האצבע קלה על המכחול ואין תלונות כי כל האופרציה יושבת בהרמוניה מושלמת. החישוקים בקוטר 18 אינטש, הפגוש האחורי כפול המפלטים, כונסי האוויר הנמוכים, הכנפון האחורי המוגבה, מראות הצד המוכספות ובקיצור – כל מה שנחוץ בכדי להודיע קבל עם ועדה כי הלאון הזו, היא מיוחדת במינה.

בתא הנהג, תמצאו בידיוק את כל המשיכה הפיקנטית המתבטאת במראה החיצוני. מושבים חובקים, הגה עב קוטר עטוי עור, דוושות אלומיניום מחורצות, מערכת שמע משודרגת, ידית הילוכים ספורטיבית ובוהקת ומיטב אמצעי הבקרה והבטיחות כפי שהם מפורטים בכל דגמיה של הלאון בגרסתה המאובזרת ביותר. נכון לעת זו, השוק הספרדי יהיה הראשון לנגוס בגרסאות הסנדוויץ' הללו, אך שאר המדינות לא תאחרנה לצרף אותן להיצע הנוכחי. למרות החידוש המרענן, יש לזכור כי עדיין ומעל כולן עומדת לאון נוספת בגרסת ה'קופה' לה 285 כ"ס, אשר הוצגה באפריל האחרון. יחד עם זאת ובניגוד לקופה, הלינאה R לא תהיה בייצור מוגבל. כך שאולי נראה אותה גם אצלנו.

  • עוד באותו נושא:
  • סיאט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully