וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הונטג' מאיימת

16.11.2008 / 10:25

קבוצת המירוצים של אסטון מרטין מתחדשת באדיבות ה-GT4 ונטג'. המתחרות מודעות לקיומה וכדאי שגם יתחילו לחשוש

ידוע או לא, אך דיווזית המירוצים של אסטון מרטין גורמת להרתעה מתמדת בכל סבבי ה-GT למיניהם. גורמים בענף, מינו אותה באופן בלתי רשמי לאחת ממכוניות המירוץ המאיימות ביותר, אך משום מה, אינה זוכה לאותה תשומת-לב כפי שמקבלות מתחרותיה מבית פרארי, למבורגיני, מזראטי או אפילו הקורבט.

הצלחתה מדודה כרגע, רק על ידי האסטון N24 אשר ניפצה כמה שיאים על מסלולי אירופה ובפרט על הנורבורגרינג הגרמני שם השתתפה לא פעם במירוץ 24 השעות המקומי. הונטג' V8 GT4, נשענת למעשה על אותה פלטפורמה ומקבלת את אותו הטיפול המסור, כפי שזכתה החלוצה יחד עם הקידמה הטכנולוגית המתבקשת מהדגם המתחדש.

פיתוחה ארך כשישה חודשים. במהלך תקופה זו, הוקפד כי את מפרטי ה-N24 לא ישנו מהותית אך יכילו בה שדרוגים דיסקרטים שיעזרו לה לפרוץ את מחסום ההישגים אותה רשמה החלוצה למשפחת הונטג'. יחד עם זאת, בניגוד אליה, את יחידת ה-4.3 ל' מחליף כעת בחרטום מנוע חזק וגדול יותר בנפח 4.7 ל' V8 המקנה לנהג קשת סל"ד מגוונת יותר ותגובת מצערת מוחצת לכל נעיצה על הדוושה הימינית. 420 כ"ס, 47 קג"מ מיאוץ למאה קמ"ש בפחות מ-4.7 שניות ומהירות מרבית של 270 קמ"ש היו נחלתו של דגם הבסיס. תאורטית, ה-GT4 תקזז לפחות עוד שנייה מכך ותעלה את מהירותה בקמש"ים לא מעטים.

משקלה הכללי עומד כעת על 1,330 ק"ג, 300 ק"ג פחות מהדגם הסדרתי, שגם הוא אינו איטי כלל. אבל את כל הנחוץ לה לעלות על המסלול, עושים פחות או יותר - כולם. הסטות אוויר, החלפת הקונסולה לקשיחה וחזקה וכל מערך ניהול המנוע ומשאבות הנוזלים והאוויר אשר מקנות לאוחז בהגה שליטה דומיננטית על כל המתרחש. אז מה בכל זאת שונה?

לעומת הדגם היוצא, ה-GT4 כוילה מחדש בעיקר בנושא המתלים, שדרוגי מערכת ניהול המנוע והיכולת לשמור את המבנה הרחב והמוכשר צמוד צמוד לקרקע. לעזרתה התווספו צמיגי Yokohama A048-R שאת קוטרם מעטרים בלמי דיסק ענקיים ומחורצים מקוררי אוויר וחישוקי מגנזיום תוצרת ביתית.

למרות היומרות המאוד מהוקצעות, האסטון מרטין תוצע במקביל לנהגי המירוץ גם לחובבי ימי המסלול. מסיבה זו הוכנסה לשימוש גם תיבת הילוכים חצי אוטומטית (מצמד קרמי תוצרת Valeo) עם תפעול מההגה, וכן תיבה ידנית סטדנרטית לה שישה יחסי העברה. את שיווקה של הוטנג' GT4, תחל אסטון מרטין בינואר הקרוב. המחיר - 143 אלף דולרים (554 אלף שקלים לערך, לפני מסים מקומיים כמובן) בוודאי יקרוץ לכל החפץ בה לשימוש פרטי או קבוצתי. אנחנו נאלץ להסתפק במעקב אחריה באחד מסופי השבוע המוטורים בערוץ יורו ספורט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully