וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קארטינג: יש אלוף חדש

16.11.2008 / 18:14

תקלה במנוע של עומר מנור ב"מאני טיים", מעניקה את הנצחון לסלבה אניסימוב שמוכתר גם כאלוף ישראל לשנת 2008

אליפות ישראל ב'פורמולה ימאהה', הגיעה לסיומה המותח ביום שישי האחרון במסלול 'מרכז הקארטינג לטרון'. הסיבוב השביעי והאחרון לשנת 2008, מיצב 12 נהגים ברוכי כשרונות על המסלול כשהאליפות נמצאת על הכף. למוביל הטבלה סלבה אניסימוב מקבוצת 'מגה קארטינג PCR', נדרשו רק 6 נקודות דירוג בכדי לפתוח פער מבטיח מעומר מנור מקבוצת 'פרוקארטינג' ולזכות בתואר האליפות, ונקודה אחת בלבד מהרוקי דודי סטרוסלסקי, בן קבוצתו של מנור.

אניסימוב מתחיל ברגל ימין עם נצחון בחצי הגמר הראשון. בני קבוצתו, אדר לוי, ציון סופר ו-ולרי ווסקובויניקוב מייד אחריו. מנור הנחשב לאלוף פוטנציאלי, מגיע למקום החמישי וסטרוסלסקי מסיים את המקצה רק במקום השמיני. מנור מתאושש בחצי הגמר השני עם נצחון, בעוד אניסימוב מסיים שישי. סטרוסלסקי שוב מסיים רק שמיני.

במקצה הגמר, הדרמה נבנתה עוד לפני הפנייה הראשונה. על הגריד בעמדת הפול פוזישן מתייצב מנור ולצידו אנסימוב והשניים פורצים קדימה מבלי לאבד מיקום. האליפות, של מנור. מאחור דווקא כן נרשמות עקיפות אמיצות אם כי את המהלך המפתיע ביותר כמו גם הקריטי, לא סיפק אף נהג אלא מכונה. בהקפה הרביעית, הקארט של מנור מתחיל לאבד את הקצב ואתו את המקום הראשון. הקפה נוספת ולבסוף נדם המנוע בגלל צינור דלק קרוע ואתו התקוות לגביע אליפות שני בארון. כעת, נותרה הזירה לאניסימוב וסטרוסלסקי.

עם 20 הקפות לסיום, כל שיכל מנור לעשות הוא לקוות כי אנסימוב או סטורסלקי לא יסיימו בין ששת המובילים. אבל אנסימוב שומר על קור רוח ועל הובלת המירוץ עד לדגל השחמט. סטרוסלקי גם הוא מצליח לשפר השגיו ומצמצם מהמקום השמיני בזינוק למקום הרביעי. לקראת סופה של ההקפה האחרונה, מצליח סטרוסלסקי לעקוף גם את ווסקובויניקוב ולסיים שלישי, אחרי סופר, ושני בטבלת האליפות.

אליפות ישראל לשנת 2008 הוכרעה רק במירוץ האחרון, המסיים עונת קארטינג מהמותחות שנערכו בשנים האחרונות. בסיום, אמר האלוף הטרי "אני לא מאמין. התחלתי את העונה עם נצחון ואחר כך הכל הלך לי קשה. גם לא היה לי מזל כל כך העונה. אני גם לא מאמין איך דבר קטן כמו צינור דלק דפק לעומר את האליפות. הוא היה חזק מאוד העונה".

'טווין קאפ': הנקודות של ביטר, האליפות של הירבי

שנה לאחר שהיה קרוב לזכייה בתואר אליפות ה'פורמולה ימאהה', אור הירבי שלא הצליח לעלות לגמר בשני המירוצים האחרונים זוכה באליפות הקארטינג בליגת ה'טווין קאפ'. את מירוץ סוף העונה מילאו 13 משתתפים כשפואד ביטר בן ה-10, לוקח את המקום הראשון. משלושת הנהגים להם היה הסיכוי לאליפות ערב המירוץ, רק ליאור ויסלברגר זכה לבקר על הפודיום. אך מקום שלישי שלו ואחרון של דביר בלנגה שהיה גם הוא בתמונה, מספיקים להירבי כאמור.

תוצאות המירוצים וטבלאות דירוג

'פורמולה ימאהה' מירוץ מס' 7:
1. סלבה אניסימוב – 'מגה קארטינג PCR'
2. ציון סופר - 'מגה קארטינג PCR'
3. דודי סטרוסלסקי – 'פרוקארטינג'
4. ולרי ווסקובויניקוב - 'מגה קארטינג PCR'
5. ירין שטרן - 'פרוקארטינג'

טבלת 'פורמולה ימאהה' לאחר מירוץ מס' 7:
1. סלבה אניסימוב, 'PCR מגה קארטינג' – 115 נק'
2. דודי סטרוסלסקי, 'פרו קארטינג' – 105 נק'
3. עומר מנור, 'פרו קארטינג' – 99 נק'
4. ציון סופר, 'PCR מגה קארטינג' – 94 נק'
5. יואב גולדבוים, 'מגה קארטינג' - 66 נק'
* ניקוד זמני. הניקוד הסופי ינתן לאחר תוצאות הבדיקות הטכניות של מנועי המנצחים

'טווין קאפ' מירוץ מס' 8:
1. פואד ביטר
2. ליאור ויסלברגר
3. דין אפפל
4. יניב טרב
5. דניאל דיין

טבלת 'טווין קאפ' סופית לעונת 2008:
1. אור הירבי – 185 נק'
2. דביר בלנגה – 167 נק'
3. ליאור ויסלברגר – 149 נק'
4. אור רום – 114 נק'
5. יניב טרב – 108 נק'

  • עוד באותו נושא:
  • קארטינג

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully