וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הייבוא ממשיך, הקונים לא

אבי בר-אלי ודניאל שמיל

17.11.2008 / 9:25

ההאטה בענף הרכב טובה לנמלי הים של ישראל: אחסנתן של 40 אלף מכוניות חדשות מניבה להם עשרות אלפי שקלים ביום

על רקע התחזיות הקודרות לירידה בהיקף שינוע המכולות בים - בנמלי אשדוד ואילת נרשם זינוק בהכנסות מאחסון מכוניות. יותר מ-40 אלף כלי רכב ממתינים בימים אלה בנמלים, והתפוסה בשטחי האחסון מגיעה ל-80-100 אחוז. אחסון המכוניות מניב לחברות הנמל מדי יום הכנסות של עשרות אלפי שקלים.

לפי הערכות, העיכוב בהוצאת המכוניות מהנמלים על ידי יבואניות הרכב נובע מההאטה בענף הרכב בכלל ובענף הליסינג בפרט. בשל כך, למכוניות שהוזמנו מראש לפי תחזיות הביקושים הקודמות אין כעת קונים, והיבואנים נאלצים לאחסן אותן בנמלי הים.

ההאטה בביקושים נובעת גם מהציפייה של הצרכנים לירידת מחירים אפשרית ב-2009 בעקבות שינוי בקבוצות הרישוי. בנוסף, 2009 נתפשת עדיין כשנת דגם חדשה, למרות השינוי בשיטת הרישום של גיל המכונית שהונהג כבר מאפריל. מספר המכוניות הממתינות בנמלים צפוי לפיכך לגדול בהדרגה עד סוף 2008 כשבחברות הנמל צופים ירידה מסוימת בהיקפי האחסון בינואר 2009.

עתה מאוחסנים בנמל אשדוד כ-14 אלף כלי רכב בשיעור תפוסה של 80-90 אחוז, ובכל שבוע נפרקות בנמל כ-2,000 מכוניות נוספות. מקורות בנמל מציינים כי בתום תקופת החגים החלה ירידה משמעותית בקצב הוצאת המכוניות מהנמל על ידי היבואנים. בנמל כבר פנו אל חברת נמלי ישראל (חנ"י) בבקשה לבחון חכירת שטח נוסף הסמוך לנמל, שישמש באופן זמני לאחסון מכוניות.

בנמל אילת, המשנע מדי שנה כ-52 אחוזים מהמכוניות החדשות המיובאות לישראל (כ-100 אלף כלי רכב בשנה) - מצוקת המקום גדולה עוד יותר. בנמל חונים כ-27 אלף כלי רכב, ובהנהלתו צופים הגעת 3,000-4,000 כלי רכב נוספים עד סוף החודש. הנמל שכר שטח של כ-70 דונם במבואות אילת כדי למלא את הצורך המיידי במקום אחסון נוסף. באחרונה חכר עוד שטח באחד מקיבוצי חבל אילות הסמוכים.

אלי דוד, מנכ"ל יפנאוטו, יבואנית סובארו, אמר ל-TheMarker: "מי שהביא מלאי קצת מצטער על זה. היבואנים חשבו שהרבעון הרביעי יהיה דומה לזה של השנה הקודמת ולא ציפו להאטה כזאת. גם אם תהיה קפיצה בביקוש בינואר, אי אפשר להמר על מלאי כל כך גדול כשעלות האחסון גבוהה מאוד. בענף נלחמים לפעמים את המלחמה הקודמת. היבואנים מצמצמים הזמנות ואם ברבעון השני של 2009 יהיה ביקוש גדול לא יהיו מכוניות במלאי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully