וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תאונות דרכים: נאבקים וזוכרים

17.11.2008 / 10:48

אמש, ב-16 בנובמבר, צוין ברחבי העולם יום המאבק בתאונות הדרכים. אל הטקס הישראלי לעומת זאת, הגיעו רק קומץ משתתפים

"אל תצטרפו אלינו" קראו אתמול הכרזות בכנס הזיכרון לחללי תאונות הדרכים בישראל. בשעה 19:00 התכנסו כמה עשרות אנשים בסמוך לרחבת היקב בראשון לציון, ומשם צעדו אל בית הפועל בעיר לעריכת טקס הזיכרון, כחלק מהיום הבינלאומי למאבק בתאונות הדרכים.

תאונות הדרכים גובות את חייהם של כמיליון בני אדם בשנה ברחבי העולם, מספר מספיק גבוה כדי לגרום לאו"ם לפעול ולהעמיד על הרגליים מיליוני בני אדם. במקרה שלנו, כבר לפני מספר שבועות ציינו בכאב את ההרוג השלושים אלף מאז קום המדינה ובטקס, שבו הוקראו מכתבים מרגשים של הורים שכולים לילדיהם שנהרגו, לא נותר איש שלא מחה דמעה.

אולם למרות השכול והכאב שהורגשו באולם בקרב המשפחות השכולות והאורחים, קשה היה להתעלם מתחושת ההחמצה. למרות שתאונות הדרכים הן בעייה של כולנו, הגיעו עשרות בודדות של משתתפים ולא הייתה נוכחות של תנועות נוער ובטח לא של פוליטיקאים. גם לא שאול מופז, שר התחבורה והבטיחות בדרכים שזה אמור להיות אחד מהימים החשובים ביותר עבורו. למעשה, רק נחום איצקוביץ, מנכ"ל משרד הרווחה ויאיר דורי, מנכ"ל הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, נכחו.

על הסיבות לאדישות הציבורית כלפי תאונות הדרכים כבר הרחבנו רבות, אך לא ציפינו שאפילו ביום חשוב שכזה, לא נזכה לנוכחות אישי ציבור. לנו לא נותר אלא למסור את תנחומינו אל המשפחות השכולות, לבקש שמספרן לא יגדל ולקוות שיום אחד יקום שר אמיץ שיחבק את נושא תאונות הדרכים אל ליבו. ובאותה נשימה, נבקש מכל הארגונים העוסקים במלאכה – הרשות הלאומית, אור ירוק ואחרים, לאחד כוחות ולקיים יום אחד גדול ומשותף לכולם, במקום מספר רב של ימי בטיחות שמפספסים את המטרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully