וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכונית השנה באירופה היא...

אחרי קרב צמוד עם פורד פיאסטה החדשה, ובפער של נקודה אחת בלבד, אופל אינסינייה היא מכונית השנה באירופה

תחרות 'מכונית השנה' באירופה מתקיימת זו השנה ה-46 ואין ספק שככל שהזמן עובר התחרות מקבלת פן קצת יותר מגוון, וודאי אם בוחנים את תוצאות הבחירה במשך השנים. אשתקד הייתה זו הפיאט 500 שגרפה את מרבית הנקודות לכיסה, השנה העיתונאים חטאו מעט ובחרו במכונית מהזן המוכר והשכיח. האופל אינסינייה, מחליפת הווקטרה המזדקנת צברה 321 נקודות לעומת 320 אותן השיגה הפיאסטה והקנתה לאופל את המקום הראשון.

שתי המתמודדות הצמודות לא השאירו שום מקום עבור קרב צמוד ומותח משום שאל המקום השלישי - הגיעה הגולף החדשה אשר זכתה רק ל 221 נקודות מצד העיתונאים. אחריה הגיעה ה-C5 של סיטרואן עם 198 נקודות, אלפא רומיאו מי-טו עם 148 נקודות, סקודה סופרב עם 144 נקודות והמגאן החדשה לבית רנו הצליחה לקמץ בסך הכול 121 נקודות.

מלאכת הבחירה החלה עוד בראשית אוקטובר. חבר השופטים המורכב מ-59 עיתונאים מ-23 מדינות, צמצמם את שדה המתחרים מ-37 דגמים ל-7 בלבד. רק נזכיר שעל מנת לאפשר השתתפות ולהתמודד על התואר, על המכונית להיות מיוצרת במהלכן של 12 החודשים בשנה הקלנדרית טרום הרישום לתחרות.

אין זה הניצחון הראשון של אופל. החברה זכתה בתואר כפול במרווח של שנתיים באמצע שנות ה-80. ב-1985 הייתה זו האופל קאדט הקומפקטית והמהפכנית בדרכה, כששנתיים מאוחר מכך הגיעה לאותו המקום גם הבכירה לביתה – האופל אומגה. בעניין זה, האופל קורסה גם היא הייתה קרובה לזכייה ב-2007 אך הפסידה לפורד S-MAX בשתי נקודות בלבד.

גם אצלנו מתברר מרגישים כי האינסינייה ראויה לתואר. לפני עשרה ימים בחרתם גם אתם הגולשים מבין 7 המתמודדות ובאופן מעט מפתיע, בטח במחוזותינו נטולי האהדה לאופל ומשפחתה, זכתה האינסינייה אף היא אם כי בפער של 9 אחוזים בלבד מהאלפא מי-טו שהגיע למקום השני עם 21 אחוזים לעומת 30 אותם גרפה האופל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully