וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יקודמו פרויקטים תחבורתיים

ירון אדרי

17.11.2008 / 16:36

רגע לפני תום הקדנציה, מאשר שר התחבורה קידומם של פרויקטים בתחום התחבורה בהיקף של 5.5 מיליארד שקלים

משרדי האוצר והתחבורה מתכוונים להוציא לפועל פרוייקטים שונים בתחום התשתיות בהיקף של 5.5 מילארד שקלים. את התוכנית אישר הבוקר שר התחבורה שאול מופז.

כחלק מהתוכנית שתצא למכרז עוד השנה, כך מקווה מופז, יעמד על הפרק יישום פרויקטים בתחום הפיתוח ואחזקת כבישים, פיתוח אמצעי בטיחות בתחומי הערים, וכמו כן קידום והרחבת פרויקטים בתחום התחבורה הציבורית. עוד מתכוון משרד התחבורה להקצות תקציבים לצוותי תכנון שיפעלו על מנת לקדם פרויקטים נוספים.

פרט לקידום התשתיות, ואיתן רמת הבטיחות בכבישים, מטרה נוספת עומדת על הפרק – התמודדות המשק המשבר הכלכלי. לדברי מופז, יישום הפרויקטים "יניע את גלגלי המשק, יספק מקומות עבודה, ישנה את פני מדינת ישראל וייטיב עם האזרח הישראלי והכלכלה הישראלית הן בטווח הקצר והן בטווח הארוך". יוזמות מסוג זה מחזירות אותנו עשרות שנים לאחור, כשהממשלה יזמה פרויקטים שיצרו אלפי מקומות עבודה.

ואנו שואלים אם לא מאוחר מדיי? קידום פרויקטים שכאלה הוא דבר מבורך, וחבל ששר התחבורה נזכר לאשרם רק 3 שנים לאחר כניסתו למשרד, ורגע לפני עזיבתו. יש לזכור כי פרט למקומות עבודה, ובהנחה שעל כוח העבודה נמנים בעלי אזרחות ישראלית ולא זרה, שיפור הבטיחות תורם משלו לכלכלה ומונע הוצאת מיליארדי שקלים נוספים. בכל מקרה, מוטב מוקדם ממאוחר ואנו מברכים על ההחלטה ומקווים כי התוכניות תצאנה לפועל גם לאחר חילופי השלטון.

משרד הרישוי – השירות ממשיך להשתפר

משרד התחבורה ממשיך את המהפך בשירותי משרד הרישוי. היום (שני), פרסם המשרד מכרז למתן להקמת עמדות ממוחשבות לשרות עצמי ("עמדות קיוסק") באמצעותם יוכלו נהגים להנפיק ולשם את רשיונות הנהיגה והרכב. השירות הוא המשך לתהליך אותו החל המשרד, לקיצור התורים במוסדות משרד הרישוי.

75 עמדות מתוכננות להצבה בכל המחוזות בארץ, כשארבע ראשונות בחולון, טבריה, באר שבע ואחת נוספת באזור המרכז, תשמשנה כפיילוט. השירות יינתן 24 שעות ביממה, ובאמצעותו יוכל הציבור לחדש רשיון נהיגה ורשיון רכב, להנפיק כפל רשיון נהיגה ורשיון רכב, ולשלם את האגרות השונות באמצעות כרטיס אשראי. כמו כן הן יאפשרו לשלם את אגרת רשיונות הנהיגה והרכב, באמצעות כרטיס אשראי. בעתיד ניתן יהיה גם להנפיק טפסים שונים באמצעות השירות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully