וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נחשפה: פורד מוסטאנג 2010

18.11.2008 / 11:32

הטיזרים זעקו וכולם חיכו לתערוכת לוס-אנג'לס, אבל המוסטאנג החדשה והחשובה נחשפה רק ברשת האינטרנט

הפורד מוסטאנג האייקונית סוף סוף מתגלה לעיני הציבור. מה שהפך למנהג מגונה בשנים האחרונות - להתגרות ולהתגרות עד ייאוש בחובבי המוטוריקה בעולם, הצליח להשכיח מעט את השברון הפיננסי העובר על תעשיית הרכב האמריקנית. כנראה שאין טוב יותר ממפגן כוח והכנת הקרקע לקראת פסגת השרירניות האמריקניות המוכרות והאהובות מבית קרייזלר שברולט ופורד בכדי לטשטש את התחושה הפסימית החולשת על תעשיית הרכב.

המוסטאנג החדשה נחשפת היום ומגלה כי השינויים שעברו עליה, עשו לה בעיקר את מה שמצופה מבלי לפגום בערכה המהותי בעיני נהגיה המושבעים. למעשה מאז הצגתה המחודשת בשנת 2004, הדגמים שקדמו לה אכזבו שוב ושוב עד שתגובות הציבור הגיעו למקום הנכון והולידו אותה כמעט מחדש לחלוטין במראה מאוד אגרסיבי וגדול, הרווי בכל נפלאותיה וההיסטוריה המלווה אותה שנים ארוכות.

כעת הדגם החדש עמנו, נחשף ממש שעות ספורות לפני פתיחת תערוכת הרכב בלוס אנג'לס ונראה כי המעצבים בחרו בקו מאופק אבל הצליחו למנף את המוסטאנג מחדש בכדי לשמר את עיצובה הספורטיבי והמוכר. החרטום מכונס מעט יותר פנימה, כך גם פנסי החזית – סוג של אפקט המעצים הנוכחות, אך מקטין את שטח האלומות. הגריל גדול יותר, מכסה המנוע מקומר כמעה כלפי מטה ובתי הגלגלים (קשתות) הורחבו כלפי חוץ והפגושים מלפנים כעת כוללים גם את איתותי המחוונים הקדמיים.

דיסקרטיות מוחצנת

השדרוג אותו חיפשו להשיג במפרט החיצוני מקנה למוסטאנג בעיקר מראה אחיד ומאוד זורם. חלקה האחורי הוחלק והספויילרים האינטגרלים הצנועים מוסיפים כעת עוד משהו לאפיל המשולב של דיסקרטיות ומוחצנות כאחד. בנוסף, הכניסו לשימוש נורות LED מאחור ו HID מלפנים.

תא הנוסעים עבר ריווזיה מעניינית גם הוא וכהמשך ישיר של אפקט האחידות האתלטי הזורם מבחוץ לו. המוסטאנג מציגה שינוי ממשי בתחום הויזואלי וקצת פחות כשבודקים את רמת האבזור החדשה. אין בה רענון מתווסף או פרטים טכניים מהותיים השונים מהדגם המוחלף, אך הקפיצה קדימה בשנים הביאה לעיצוב מאוגד של רכיבי הקונסולה לכדי קשיחה אחת וזורמת.

המושבים, ההגה, ומנחת הזרוע הקדמי כולם מעוטרי עור בתפירה מרשימה ובחומרים רכים יותר. ידית ההילוכים הידנית מציעה מראה אלומיניום בוהק הנלקח ישירות מהדגם הכי נחשק בהיצע הלא הוא המוסטאנג 'בוליט', ורק לוח הבקרה מציג את החידוש היחידי באדיבות מערכת בקרת SYNC של פורד המאפשרת 125 גווני צבע ללוח השעונים וחיבור ישיר וקשר עם גורמי הביטחון המקומיים – משטרה, מכבי אש או שירותי הבריאות.

מנוע פרא או סוס פוני?

ומה בחרטום? על הביצוע – תהיה חתומה סדנת המירוצים הביתית של פורד. המוסטאנג 2010 תגיע מצוידת בתיבת הילוכים ידנית ואוטומטית לה חמישה יחסי העברה. צמד המנועים מדבר גם הוא בשפה מעט שונה, כל אחד עם עוצמה אחרת ואופי אחר. הראשון – V8 4.6 ל' המאכלס באורווה 315 כ"ס. השני מעט צנוע יותר (הכול באופן יחסי כמובן) המנפק 210 כ"ס ממנוע בנפח 4.0 ל' V6. את התוספת כך נאמר, מרגיש הנהג בעיקר בתחומי הנשימה – תוספת של סעפת יניקת אוויר משודרגת שהותקנה מאחרי הפנס הימני, מאפשרת לנהג למשוך את המנוע 250 סל"ד גבוה יותר.

בתחום הדינמי, האפקט המדובר ביותר מושג בעזרת מערכת אלקטרונית חדשנית העושה את טבילת האש הראשונה שלה במוסטאנג. לנוכח כל הגורמים אשר הזכרנו לעיל (הכוללים בין היתר שדרוגי מתלים ומוטות ייצוב), הוטמעה לצד אסופת שכלולי הבטיחות (ABS וכדומה) גם בקרת יציבות משוכללת המנטרת את שינויי המתלים ועוצמת הלחיצה על דוושת הדלק. במצב של איבודי אחיזה, היציבות המתערערת מתיישרת בקלות יתרה, כמו גם הבלמים המקבלים גיבוי באדיבות חיישני יציבות וחיכוך. כמו כן, יודעים החיישנים לזהות העברות כוח מוגזמות לאספלט ולמתן את סחרור הצמיגים.

וכמובן ,לא נסיים בלי התוספת הויזואלית הכי מוחצנת והכי מתבקשת ממכונית נוטפת הורמונים כגון המוסטאנג. חישוקי ענק בקוטר 19 אינטש, שני מפלטים עבי קוטר מלוטשים ובוהקים בקוטר של 3.5 אינטש וצבעים לבחירה המתחילים מהאדום העמוק והמוכר ועד לשחור אפרפר – המגיע יחד עם דגם ה'בוליט' אותו הזכרנו. תחילת השיווק תהיה ככל הנראה בסוף שנת 2009 ועד אז נמתין להתרשמות מוקדמת בתערוכת לוס-אנגל'ס.

ובמעבר חד מאוד – פורד פיאסטה סדאן בסין

נראה כי הפיאסטה החדשה צוברת פופלריות רבה ברחבי העולם. רק אתמול התבשרנו כי הייתה קרובה נקודה אחת (או שתיים בכדי להכריע) ניצחון וזכייה בתואר מכונית השנה באירופה - אך אותו נאלצה לראות מוענק לבסוף לאופל איסינייה.

שישה חודשים מאז השקתה הרשמית, הפיאסטה פרצה החוצה בשלוש גרסאות שונות לדגם הקטן - שלוש דלתות, חמש דלתות וגרסה ספורטיבית הנקראת פיאסטה S וכמו כן את החסכונית שבחבורה האקו-נטיק. אבל כהרגלם של תושבי מזרח כדור הארץ ודרום אמריקה, גרסאות סדאן שלא תמיד נראות שועטות על כבישי אירופה, מוצאת נחת תחת ידיהם של אזרחיה.

ביום שני האחרון, בתערוכת הרכב בסין, חשפה פורד את הפיאסטה סדאן במראה מעט פוקוסי אם אפשר להגדירו כך. פרטים אודות המנועים עדיין טרם פורסמו אם כי יש להניח שההיצע הנוכחי יעשה את דרכו הטבעית גם לגרסה זו דהיינו – מנועי 1.4 ל' בהספק של 60 כ"ס ומעלה. תוספת אחרת, אולי לשוק האמריקני תרקום עור וגידים בשנת 2010 במידה ומנוע גדול יותר - 2.0 ליטר בנפחו ייכלל בקשת המנועים.

בכל הנוגע למידותיה, ההתבססות על דגם הקונספט –VERVE אשר הוצג בשנה שעברה, מקנה לה כנראה טווח מימד הנע על אורך שבין 4.25 מטרים ל-4.30. עומקו של תא המטען יגדל גם הוא ויניב מרחב צפוי של 450 ליטרים לערך. הפיאסטה סדאן תהיה מיוצרת במקסיקו ובתאילנד ותחילת הייצור תהיה קרובה לחשיפתה. באירופה? נכון לרגע זה, כנראה שלא.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully