וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טויוטה עוצרת ונוסעת

19.11.2008 / 10:08

הקומפקטית של טויוטה מקבלת מנוע חדש ותוספת של מערכת 'עצור וסע'. בבית, העניינים לא נראים כל כך אופטימיים

טויוטה אוריס המשווקת גם אצלנו, לא זוכה לאותם חסדים אותה קיבלה קודמתה הראן-X. תיבת ההילוכים הרובוטית הפכה למושא סלידה וללעג בקרבם של מתחרותיה אך עדיין, מדובר במכונית הנושאת עימה את המוניטין הבלתי שביר של היצרן היפני.

אז לא נספר לכם על ניטרול שיווקה של התיבה, אך שדרוגים ושינויים בשם החסכון יש גם יש. לאוריס תתווסף לצד תיבה ידנית בת שישה הילוכים (בגבולות אירופה בלבד כמובן), מנוע חדש בנפח 1.33 ל' (VVTI) ותוספת של כמה סוסים לו משודכת מערכת 'עצור וסע'.
יחידת הכוח החדשה כך נאמר, מפחיתה את פליטת המזהמים לנתון של 135 ג"קמ CO2 ואת צריכת הדלק מורידה ביחס ישיר לדגם הקודם (1.4 ל') בשיעור של 19 אחוזים אל מחוזות ה–17.2 ק"מ לליטר בנזין. ההספק הנאה מניב 100 כ"ס.

מערכת 'העצור וסע' של האוריס, אינה שונה מהותית מכפי שראינו מבית היצרניות המתחרות. במצב נייח, רמזור או פקק, בשילוב להילוך ניטראלי קוטעת המערכת את אספקת הדלק למנוע ומפחיתה בכך את רמת הזיהום בכ-15 אחוזים לערך. כשהנהג לוחץ על דוושת המצמד, מזהה חיישן את התנועה ומעיר את הרכב לחיים.

האוריס היא הראשונה מבית טויוטה להשתמש במערכת החדשה הנקראת 'אופטימל דרייב' ובכלל, בקבוצה זו, כמעט חלוצה היא בתחום השימוש במערכות אלו ההופכות נפוצות במהלך השנה האחרונה. בשלב מאוחר יותר יועבר הייצור לתחומי בריטניה. אף אחת מהטכנולוגיות הזהות עדיין לא נחתה אצלנו. אך אולי נוכל לראות בקרוב דגמים נוספים עם טכנולוגיה זו, גם ביצרניות נוספות.

מתאמים עמדות

אחרי אחד הרבעונים הגרועים בהיסטוריה של טויוטה, כמהלך קטן-מימדים אך משמעותי בהיקף התעסוקתי שלו, תעצור החברה את ייצור מכוניותיה בצפון ארה"ב בחודש דצמבר למשך יומיים בהם העובדים לא יגיעו למפעל ובתי החרושת ישבתו. כ-9000 מכוניות מדגמי החברה (קאמרי, קורולה ומותג לקסוס) יגרעו מסך הייצור השנתי. "אנחנו בסך הכול מנסים להתאים עצמנו למצב בשוק", אומר מייק גרוס דובר טויוטה ארה"ב לאתר 'אוטוניוז'.

רווחי טויוטה נפלו כמעט בחצי מתחילת השנה, אל 3.93 מיליארד דולר לעומת אשתקד. יש לזכור כי חודש אוגוסט, היה הראשון מזה שנים עבורה שרשם ירידה חדה של 38.9 אחוזים בהכנסות. כנראה שגם המוניטין אינו חסין מנזקי המשבר הכלכלי.

  • עוד באותו נושא:
  • טויוטה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully