וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכונית השנה של וואלה! רכב - פנאי ושטח

ירון אדרי

20.11.2008 / 16:27

ישנן מכוניות שמעדיפות אספלט, אך אם מתעקשים, הן יכולות לנוע גם בשטח. אז מי היא מכונית השטח והפנאי שלכם ל-2008?

לפני כמה שנים, כשעוד ניתן היה להכניס את רכבי השטח לקיזוזי המסים לעצמאים, חזינו בהתפתחותה של אופנה חדשה. פתאום, החלו "ג'יפים" רבים לפאר את המדרכות (לידן ועליהן) ובאותה מידה של הפתעה, ראתה המדינה כי טוב, ושינתה את אופי המיסוי. אבל בישראל כידוע, יודעים להתלונן ועל הדרך להמשיך לקנות.

בשנים האחרונות צמח ענף רכבי השטח והפנאי, ועם מעל ל-20 דגמים בישראל קשה להחליט לאיזו מטרה נועד הרכב באמת. קחו למשל את יונדאי סנטה פה, ניסאן קשקאי ופולקסווגן טיגואן, ונסו למצוא את גבול כשרונם במצע שאינו אספלט. עוד תוסיפו את העובדה כי לשלושתם גרסאות בתצורת הנעה קדמית בלבד, ואולי קיבלתם תשובה.

מי שימשיך עוד קצת אל תוך שטחי העפר הם סובארו פורסטר, סוזוקי גרנד ויטרה, סיטרואן C קרוסר וקיה ספורטאג'. אלא שקשה שלא לשים לב לעובדה כי הדורות הקודמים לאותם כלי רכב (גם במקרה של סיטרואן המבוסס על אאוטלנדר), היו פחות מפנקים וחלקם יותר נחושים לצאת לעבודה.

בראש שרשרת המזון נמצא הלנד קרוזר V8 של טויוטה. זה נולד לשתות מי שלוליות ולאכול סלעי בזלת, כשכמובן לא נפקד מקומם של האבזור ואלקטרוניקה. גם מיצובישי פאג'רו מסוגל עם מבקשים ממנו יפה, למרות ההתברגנות שעבר בדורו האחרון. ג'יפ רנגלר, אחריו מסורת מפוארת, ממשיך להציג את אותה יכולת מוכחת של פעם, אך גם טכנולוגיית ההרכבה שלו נותרה בעבר והוא מתקשה לעקוב אחר הסטנדרטים הנהוגים היום.

אז איך אתם מעדיפים את רכב השטח והפנאי שלכם? הסקר בצד השמאלי של המסך ממתין לכם, רק אל תשכחו לשכנע אותנו עם תגובה מתאימה.

מיניוואן ההפתעות

בכל קטגוריה בא נמצאת מאזדה, קשה למתחרות להתמודד. אם כן, מפתיעה מאוד העובדה כי דווקא מי שהדיחה אותה מכס המלכות היא סיטרואן, שלא מעט בישראל אוהבים להתבדח על חשבונה. ואם בשנה שעברה חלקה סיטרואן את המקום השני עם פולקסוואגן טוראן כששתיהן יחדיו צוברות את אותו מספר מצביעים כמו מאזדה 5, כנראה שבאמת נפל דבר בישראל.

24 אחוזים מכ-7,100 המצביעים העדיפו את ה-C4 פיקאסו מצרפת על פני מלכת המכירות מיפן שקיבלה 17 אחוזים, כמעט חצי מהשנה שעברה. ויש לכך סיבה. בפעם הבאה שאתם על הכביש, נסו לספור כמה אתם רואים מכל אחת. התמחור התחרותי יחד עם העיצוב והחידושים האופיניים לסיטרואן, קוסמים כנראה לבעלי המשפחות שרוצים קצת יותר פינוק, גאדג'טים ומרווח.

הפתעה נוספת יש במקום השלישי, אליו הגיעו שתי מועמדות יחדיו. 11 אחוזים הצביעו גם להונדה FR-V, וגם לפורד S מקס כשמרצדס B קלאס מעט מאחור. פולקסווגן טוראן שכאמור הייתה במקום השני בשנה שעברה, עם 9 אחוזים מסתפקת במקום השישי.

את יתר התוצאות תוכלו לראות בטבלה המצורפת, ורק נתעקב על עוד הפתעה אחת – ממציאת קטגוריית המיניוואן הקומפקטי רנו, נמצאת במקום האחרון עם 2 אחוזים בלבד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully