וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

370Z וקוביה נפגשות בארה"ב

21.11.2008 / 8:50

ניסאן משחררת פרטים רשמיים ומלאים אודות מחליפת ה-350Z. ויש גם קוביה קטנה וחביבה שרוצה לחבק את הגלובוס

ה-350Z הפכה במהלך השנים לאופציה היחידה עבור חובבי ניסאן המשוועים למשהו ספורטיבי ודינמי ובייחוד בפסק הזמן בין שני הדורות האחרונים של ה-GT-R. מאז השקתה ב-2003 תחת השינויים העיצוביים החדשניים, שווקה עם מנוע בנזין בנפח 3.5 ל' V6 אשר ביסס אותה כמועמדת אמצעית בקבוצת הספורט-קופה. חלפו להם השנים ועיצובה החל להתעייף וכעת השינוי המיוחל מתגלה במלואו.

המנוע הקודם נשלף החוצה, ובמקומו מתמקם ה-3.7 ל' שמגיע מהאינפינטי G37 כאן בהספק של 330 כ"ס תודות למערכת תזמון שסתומים VVEL. כל רכיבי המנוע חדשים לחלוטין, ועוצמתו הנעה כעת על רצועת כוח גמישה יותר תאפשר טווח נשימה עד 7,000 סל"ד עם מומנט של 37 קג"מ המטפס כבר ב-2000 סל"ד.

כפי שסיפרנו לכם עת חשיפתה, עיצובה החיצוני נראה כעת יותר שלוח ואגרסיבי. חלקו אף מכיל קימורים זהים למכוניות מבית פורשה או אפילו פרארי, אבל הקשר ביניהן מסתיים כמובן רק בעין. למרות זאת, המעטפת כך מספרים בניסאן, עטויה חומרים קלים מה שבוודאי יעניק לה יכולת דינמית גבוהה יותר. ולמרות הקווים המאוד דומים לקודמתה, העיצוב הספורטיבי נראה כעת מעט יותר מכונס. לכך נמצא סימוכין במימדים שהתכווצו להם - בסיס הגלגלים קצר ב-10 ס"מ, האורך התקזז ב-7 ס"מ, אבל הרוחב הכללי רושם הוספה של 3 סנטימטרים.

תא הנוסעים, מעט דחוק יותר בממדיו, אך לא משאיר את הנהג בתנוחת נהיגה שפופה במיוחד. כל המאפיינים שומרים על איכותם מהדגם המוחלף, עם תוספת של כמה אמצעי אחסון ודיפונים שונים. הראות לאחור שופרה (נושא כאוב במכוניות קופה גבוהות ישבן), ולוח המחוונים צומצם בנפחו. השיווק יחל בחודשי אפריל 2009 ברחבי אירופה.

קוביה יפנית

אם המראה של הדייהטסו מאטריה לא מספק את הסטיות הפרטיות שלכם, הניסאן קיוב הוא משהו קטן וחביב שינסה לעשות זאת. הקטנה המרובעת הוצגה לראשונה ביפן לפני 10 שנים, ועברה מתיחת פנים ב-2002. ולמרות שהעיצוב הקופסתי התעגל וצמח במימדיו בצורה הדרגתית, התקבעה על הקונספט המרובע ולא זזה ממנו מילימטר.

הדור השלישי נחשף כעת ואת הפריצה המשמעותית עושה ניסאן על ידי הובלתה הרחק מעבר לגבולות המזרח הרחוק. רק שהפעם, המודעות לסוג השינוע ברחבי אירופה וארה"ב אילצו את החברה להרחיב את תא הנוסעים ולאבזרו בציוד רלוונטי יותר מאשר דורש השוק ביפן. חלל התא מאוד מרווח ומגוון באופיו, וכולל כאופציה גג פנורמי שקוף המעצים את תחושת האור והמרחב הפנימי לכל חמשת יושביו. תא המטען הורחב על ידי הגבהת יושבי השורה השלישית המאפשר להם מבט-על על המתרחש בקוביה ועל פדחתם של היושבים מלפנים.

סדרת המנועים לא פותחת היצע רחב במיוחד, זאת למרות שכבר נחשפנו לפני כחצי שנה לגרסה חשמלית. שתי יחידות ישווקו עם הנחיתה באירופה ויכללו מנועי בנזין ודיזל בנפחים בינונים הנעים בין 1.5 ל' DCI ל-1.6 ל' בנזין. הקרבה של הקיוב לאירופה, אולי תשלח אותו גם למחוזותינו, רק השאלה היא אם תשנה היבואנית את הסיסמה "לצאת מהקופסה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully