וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיזל? פורשה?!

23.11.2008 / 8:18

יצרנית המכוניות פורשה עושה את מה שיכול היה להחשב כמדע בדיוני עד לפני שנים מספר - לראשונה, הקאיין מקבל מנוע דיזל

פורשה נמצאת כרגע בתהליכים די מפותלים בכל הנוגע להשתלטות על פולקסווגן. יש האומרים שכל האפיזודה הזו תסתיים בסופו של דבר, כששתי היצרניות חוזרות כל אחת למחנה שלה בלי שום דבר חדש בארסנל. אבל נכון להרגע, פורשה קובעת חלק נכבד מסדר היום, ועל פי הסנקציות והגזירות, כנראה שהלחץ לייצר מודעות ולעמוד בתקני הזיהום המחמירים, הביא להחלטה משמעותית - להכניס מנוע דיזל לרשימת ההיצע.

הקאיין דיזל, מיועד לשיווק בפברואר 2009. את המנוע הוא מקבל מאודי, מקבוצת פולקסווגן. היחידה אשר תפאר את חלל חרטומו תהיה בנפח 3.0 ל' V6 טורבו-דיזל, משודכת לתיבת הטיפטרוניק S. הנתונים - 240 כ"ס, 56.1 קג"מ, פליטת CO2 של 244 גק"מ, וצריכת דלק של 10.8 ק"מ לליטר סולר בנסיעה משולבת. אבל אנחנו תוהים - אם כבר דיזל, אי אפשר לקחת את מנוע הטוארג 5.0 ל' TDI V10?

את כל יכולותיו הדינמיות כך נאמר, לא יחסיר דגם הדיזל בשום צורה שהיא, ופריטי האבזור ישארו זהים אף הם לגרסאות הבנזין ובחלקם מועשרים בכמה פריטים נוספים. את תחילת דרכו יעשה לוגם הסולר ביבשת אירופה במהלך שנת 2009, ומעט מאוחר יותר יגיע גם ליבשות נוספות. תג המחיר נקבע על סך של 40,250 פאונד (כ-240 אלף שקלים לפני מיסים) בגרסת הבסיס.

למרות שמדובר בחידוש, כנראה שעבור פורשה זוהי רק תחילת הדרך. החברה מתכננת בצוותא עם פולקסווגן, גרסה היברידת לשני דגמים עתיידים אשר יהיו חסכוניים יותר מכל גרסאות הדיזל האחרונות מבית שתי היצרניות. הנבחרים והראשונים בהיצע זה יהיו הפנמרה החדשה, והקאיין דור 2 שטרם הוצג רשמית. ומה הלאה? כנראה שה-911 החשמלי מסדנת RUF זה יותר מסתם רמז. רק שלא יקחו אותו ברצינות שם בשטוטגארט.

  • עוד באותו נושא:
  • פורשה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully