וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האינסייט חוסכת יותר אנרגיה

24.11.2008 / 10:38

טכנולוגיה חדשה מבית הונדה שתוצג עם האינסייט, תלמד את הנהגים לחסוך בצריכת הדלק היכן שחשוב. הכול בלחיצת כפתור

ההיברדית החדשה של הונדה אשר משתמשת בשמה של קודמתה מ-1999, תעלה בגרסת הייצור על במת תערוכת דטרויט בינואר 2009. האינסייט מיועדת להיות המשפחתית הכי חסכונית בהיצע של הונדה, אם לא מחשיבים את מכונית התא-דלק החצי סדרתית FCX קלאריטי המשווקת רק בארה"ב נכון לעת זו, ממנה היא שואבת מספר אלמנטים עיצוביים.

אבל עוד טרם לחשיפה הרשמית, הונדה משחררת פרטים אודות מערכת החסכון בדלק Eco Assist, אשר עושה שימוש במספר אמצעים על מנת לצמצם את בזבוז האנרגיה. המערכת פועלת על ידי שלושה רכיבים שונים, אחד תפעולי ושניים לניטור, בעזרתם יכול הנהג להפחית את ניצול המשאבים ולהגדיל את משקל המזומנים בכיסו. צג דיגיטלי יספר כמובן לנהג על הכל.

הרכיב הראשון והדינמי – Eco Mode, אחראי על המערכות הקונבנציונליות של האינסייט - הגיר, המנוע, ומערכת הדלק. בלחיצה על כפתור הממוקם לצד ההגה, עוברת המכונית למצב 'חסכוני'. מה שלא נדרש, מנוטרל, ומה שכן (מערכת מיזוג האוויר, העברות הילוכים, שימוש בדלק וכדומה) מצוצמם למינימום ההכרחי. שני הרכיבים הנוספים במערך הניטור, מאפשרים מעקב וכמו כן נותן לנהג משוב על ידי מתן "ניקוד" ככל שצריכת הדלק נמוכה יותר.

המעקב אחר הצגים ולמידת כל מאפייני הנהיגה, עוזר לנהג להתנייד באופן חכם יותר תוך הבנה של תנאי הדרך המשתנים. בנוסף, יודעת המערכת לזהות הרגלי נהיגה פסולים ולחשב בצורה אופטימלית היכן הכי קריטי לקזז, ועד כמה הנהג משפר את התנהגותו ככל שנצברים הקילומטרים. מערכת זו, תהיה הראשונה בעולם המאפשרת מידע בזמן אמת על שינויים בצריכת הדלק וחישובם על מנת לשפר ולשנות את צריכת האנרגיה הגבוהה המקובלת כיום על ידי כלי רכב.

האינסייט, כך מקווים בהונדה, תימכר בכ-200 אלף עותקים בשנה, כולם מאובזרים בטכנולוגיית החסכון החדשנית. עוד נזכיר כי לא הכול איטי ורדום בממלכת החסכון וכי הונדה מקווה להכניס לייצור גם את מכונית הספורט ההיברדית CR-Z וכן גרסה דומה לסופר מיני הקטנה, הג'אז. יש למה לצפות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully