וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עכשיו זה רשמי: פורשה פנמרה

24.11.2008 / 11:03

פורשה חושפת רשמית תמונות של הפנמרה 4S והטורבו, המכונית שמביאה את 4 הדלתות לעולם הספורט

כתשעה חודשים לפני שהיא מגיעה אל אולמות התצוגה בעולם, חושפת רשמית פורשה את תמונותיה הרשמיות והחוקיות של מכונית הספורט השימושית הראשונה שלה - הפנמרה. מכונית זו, שמנסה לשמור באדיקות על העיצוב המסורתי של פורשה, מציעה כעת למשתמשים לא רק ארבעה מושבים בגודל מלא, אלא גם ארבע דלתות והיא תאפשר ליצרנית הרכב הרווחית בעולם להתמודד ראש בראש מול מכוניות כמו המזרטי קוואטרופורטה ודומותיה שיופיעו בעתיד.

הפנמרה מבוססת על פלטפורמה חדשה לגמרי מבית פורשה וכנדרש מהוספת הדלתות, גם ממדיה צמחו משמעותית ביחס ל-911 המיתולוגית. אורכה נושק כעת לחמישה מטרים (497 ס"מ במדויק) ורוחבה נפרש על פני 193.1 ס"מ, כך שהיא כלל איננה קטנה עוד, אלא מכונית GT בגודל מלא.

העיצוב כאמור, קיבל לדברי פורשה תשומת לב רבה, שכן אולי חלקכם קצת מאס במראה ה"שגרתי", אך בפורשה מודעים לכוחה של המסורת ועוד יותר מודעים לכך שלקוחותיהם האמתיים, מסרבים לקבל שינויים מרחיקי לכת בין הדגמים. וכך, נעשו כל המאמצים על ידי המעצבים והמתכננים לשמור על המראה האופייני של מכוניות החברה בכל הקשור לעיצובה של הפנמרה. זה אומר כמובן את פנסי החזית, את המכסה בחזית, את בתי הגלגלים הבולטים וכמובן את הישבן הסקסי של ה-911. ההבדל העיקרי לעומת זאת, נוגע כמובן לקו הגג אשר נמתח עוד אחורנית כדי להכיל את זוג המושבים מאחור. פורשה מספרים כי תנוחת הישיבה הספורטיבית של מכוניותיה, נשמרה גם בפנמרה וגם בזוג המושבים האחוריים, כדי שיהיה מעניין, אתם יודעים.

מנועי טורבו והזרקה ישירה

עבור הפנמרה, תכננה פורשה סדרה חדשה של מנועים. אלה ימוקמו בחזית ולא מאחור או במרכז ויורכבו משישה או שמונה צילינדרים בהספקים שנעים בין 300 ל-500 כ"ס בשלב ראשון. כל המנועים ניזונים מדלק עשיר אוקטן באמצעות הזרקה ישירה כדי לשפר את יעילותם והקטנת רמת פליטת המזהמים. חלק מהמנועים בהיצע יהנו גם מנשימה בריאה יותר באמצעות מגדשי טורבו, אך פורשה טרם יורדת לעומקם של פרטים טכניים אודות יחידות ההנעה. אלה תיחשפנה בחודשים אפריל-מאי השנה.

את הכוח יעבירו המנועים דרך שתי תיבות הילוכים, ידנית עם שישה יחסי העברה או אוטומטית כפולת מצמדים עם שבעה הילוכים הקרויה בפורשה PDK. משם יעבור הכוח, גם כן לבחירת המזמינים, אל הגלגלים האחוריים, או אל כל הארבעה באמצעות מערכת ההנעה הכפולה המתוחכמת של פורשה. בעתיד אף תושק גרסה היברידית שתנסה להרגיע את מצפונם של בעלי הממון בכל הקשור לפגיעה בסביבה עם כל רמיסת דוושת הדלק. האם גם היא תקבל מנוע דיזל כמו הקאיין? רק הזמן יגלה.

הפנמרה החדשה תורכב במפעל הייצור של פורשה בליפציג, אך המנועים יגיעו מהמפעל הראשי של פורשה בזופנהאוזן והגוף החיצוני הצבוע יגיע ממפעל פולקסווגן בהאנובר.

פורשה מספרים שהייצור הסופי יחל באביב 2009, כאשר השיווק צפוי להתחיל בחודשי הקיץ של אותה שנה. והמספרים? מעט אופטימיים, בייחוד בימי מיתון גלובליים - פורשה מצפה למכור מהפנמרה 20 אלף יחידות מדי שנה ברחבי העולם. לא מעט כלל, גם בהתחשב בעובדה שאופנת הספורט 4 דלתות תתרחב משמעותית בשנים הקרובות על ידי הרחבת ההיצע מהחברות השונות כמו הלמבורגיני אסטוק, אסטון מרטין ראפיד ואחרות.

מחברת מכשירי תנועה, יבואנית פורשה לישראל, נמסר כי הפנמרה תגיע אלינו לקראת סוף שנת 2009. על מחירים וגרסאות עוד מוקדם לדבר.

האם רעיון הוספת שתי הדלתות במכוניות הספורט טוב או לא?

  • עוד באותו נושא:
  • פורשה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully