וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כך נלחם ארדן בשילוט החוצות

שמרית סלע

25.11.2008 / 9:36

ח"כ ארדן, שנלחם בשילוט באיילון, מציג: 200 שלטי בחירות. "איני רואה סתירה בין דברי בוועדת הכלכלה לבין מעשיי"

ח"כ גלעד ארדן מהליכוד - שהיטיב למתג את עצמו בכנסת כלוחם נחרץ למען הבטיחות בדרכים, ופעל כיו"ר ועדת הכלכלה של הכנסת להסרת שלטי החוצות מנתיבי איילון - עלה אתמול בקמפיין שילוט חוצות עם כ-200 שלטים לקראת מועד הפריימריס.

המאבק שהתנהל בנושא שילוט החוצות באיילון עסק בשאלה אם נתיבי איילון הם בגדר דרך בין-עירונית, כאשר על פי החוק חל איסור להציב שלטים בדרכים בין-עירוניות. הדרכים שבהן הציב ארדן את שלטי הקמפיין שלו אינם בגדר נתיבים בין-עירוניים, על כן אין במעשיו עבירה פלילית.

עם זאת משה נור, יו"ר איגוד חברות שילוט החוצות ובעלי חברת החוצות 'נור סטאר מדיה', אומר כי "עצוב לראות את הצביעות של ח"כ ארדן שנלחם בכל כוחו בוועדת הכלכלה לא להחזיר את השילוט לאיילון בטענה - ועל בסיס מחקרים עליהם התעקש ארדן להסתמך על-אף שנתגלו כמוטעים - כי שילוט החוצות בדרכים גורם להיסח דעת לא מבוטל של הנהגים ומגביר את תאונות הדרכים".

נור מדגיש כי "במלחמתו זו התייחס ארדן למחקרים שהראו את השפעת שלטי החוצות על היסח הדעת המוגבר של הנהגים בדרכים העירוניות וכן הדגיש את השחתת הנוף הציבורי ואיכות הסביבה על ידי הצבת שלטים אלה בערים עצמן. כך שלמרות שלא הציב את שילוט הקמפיין בדרכים בין-עירוניות ולא עבר על החוק, עדיין יש פה סוג של צביעות שלטונית בלתי נתפשת. ארדן הדגיש בכל הזדמנות כי כאשר יש ספק בנושא שעלול לפגוע בחיי אדם, יש להכריע לחומרה ולא להתיר את הצבת השלטים. חבל שבמעשיו הוא לא עומד מאחורי הצהרותיו".

ארדן מסר בתגובה: "פעלתי כמיטב יכולתי כדי שלא יכשירו את הצבת השלטים באיילון, שעל פי מאפייניה מדובר בדרך בין-עירונית, ועל כן הדבר מנוגד לחוק. שלטי הקמפיין שלי מוצבים אך ורק בדרכים עירוניות כך שאיני רואה סתירה בין דברי בוועדת הכלכלה לבין מעשיי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully