וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זינוק בירידה

25.11.2008 / 10:11

בזו אחר זו, פורשות יצרניות הרכב החשובות מתערוכות הרכב בארה"ב. דטרויט מעולם לא נראתה מדוכאת כל כך

תערוכת SEMA שהתקיימה בלאס-וגאס בחודש שעבר, ככל הנראה תתפקד על תקן האסקפיזם הכי מעניין בתחומי התעשייה המוטורית בארה"ב עבור הקהל בשנה האחרונה. על פי פרסומים שונים של סוכניות הידיעות בארה"ב, יותר ויותר יצרניות מודיעות כי לא יופיעו לתערוכת דטרויט שתיפתח בעוד כשמונה שבועות.

אחרונה להודיע על היעדרותה היא ניסאן, שמצהירה כי אין בכוונתה לשלוח לרחובות בירת המוטוריקה האמריקנית את מותג היוקרה אינפינטי, כשהיא בעצמה מבטלת את השתתפותה גם בתערוכת שיקגו. רק לפני כמה ימים הודיעה מיצובישי על נסיגה מתערוכת דטרויט, כשעוד לפניה, היו אלה פרארי, לנד-רובר, סוזוקי, ורולס-רויס, שגם באג'נדה שלהן לא מופיעה שום הצצה מוקדמת למכוניות חדשות בתחומי היבשת האמריקנית.

מקומה של פורשה, שנעדרה בשנה שעברה מדטרויט, עדיין לא ידוע. אם היא תבחר להיעדר גם השנה, הרי שיהיה זה תמוה בעיקר לנוכח העובדה שרק אתמול נחשפה הפנמרה, רכב ה-GT הראשון שלה. השוק האמריקני, הוא מהחשובים ביותר של הפנמרה ופורשה בכלל. בקרב הקונצרנים הגדולים, ניתן למנות את פורד וג'נרל מוטורס ששכרו השנה מטראז'ים מועטים עבור דוכני התצוגה בדטרויט.

אך באופן מעט מפתיע, מי שיציל את מארגני התערוכה השנה לפחות מבחינת סקרנות ודוחק, תהיינה היצרניות הסיניות המגיעות במספרים מוגברים. BYD ובריליאנס ששמן נקשר עם חברות ישראליות לאחרונה, תאפשרנה לקהל האמריקני לבוא ולהתרשם מכמה מוצרים שאולי סוף סוף יפרצו את מחסומי התקינה ובזכות מחיר תחרותי, יעלו לכביש האמריקני בפעם הראשונה.

לנוכח המשבר המטביע את האמצעים הפיננסים של החברות, יצרניות הרכב כלל לא ממהרות לפרסם חשיפות חדשות ליבשת הרחוקה. בלוס אנג'לס שם התקיימה התערוכה האחרונה, נרשמה ירידה של 20 אחוזי נוכחות מבין היצרניות המובילות. אבל זו בסך הכול טיפה בים לעומת מה שצפוי בחודשים הקרובים. נכון לעת זו, תערוכת דטרויט צונחת בלמעלה מ-25 אחוזים ביחס לאשתקד והתחזיות צופות עוד כמה היעדרויות לא מבוטלות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully