וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סליחה, של מי הכביש הזה?

25.11.2008 / 11:31

סדק שנפער בשולי כביש 44 גרם לתאונה קשה לרוכב קטנוע. משרד התחבורה: "הכביש אינו באחריותנו"

דוגמאות להשלכת אחריות בין משרדים כבר ראינו בעבר, אבל זו האחרונה, הצליחה להפתיע אפילו אותנו. בבוקר יום ה-18 בנובמבר, ארעה תאונת דרכים לרוכב קטנוע בכביש 44 בסמוך מאוד לצומת חולון. במהלך נסיעתו, עקף רוכב הקטנוע בשול הימני את פקק התנועה הארוך שמשתרך בצומת מדי בוקר ומטרים ספורים לפני הצומת עצמה, נלכד הגלגל הקדמי של הקטנוע בסדק גדול שנפער בשולי הכביש וזה מייד גרם להשלכתו של הרוכב מעל הקטנוע וכך גם לפגיעה הקשה.

בעקבות המקרה, ניגשנו אל מקום התאונה, צילמנו את הסדק המדובר, ופנינו אל משרד התחבורה בשאלות אודות אחריות אחזקתו של קטע דרך זה וכן בתהיה מדוע מקום מסוכן זה לא סומן או תוקן תאחר קרות התאונה.

אמש, מעט פחות משבוע אחרי התאונה, הגענו שוב אל מקום התאונה והבחנו שהסדק מולא בבטון טרי ולהפתעתנו, ככל הנראה כדי להבהיר לכל תוהה, הוצב כמטר אחד לפני מקום התאונה תמרור חדש ומצוחצח שמודיע באותיות קידוש לבנה שקטע הדרך שלאחר שלט זה אינו נמצא באחריות החברה הלאומית לדרכים (מע"צ).

רחיצת ידיים

גם תגובת משרד התחבורה לא אחרה להגיע והיא נכתבה בזו הלשון: "הסדק בכביש 44 נמצא בשטח ללא שיפוט ואינו נמצא באחריות נתיבי איילון וכן וגם לא בתחום אחריות החברה הלאומית לדרכים. למרות זאת חברת נתיבי איילון ביצעה תיקון זמני של הסדק. יש לציין כי הסדק הינו בשול הכביש ורוכב האופנוע הנוסע על השול עובר עבירת תנועה."

כלומר, אם נסתמך על דברי משרד התחבורה והתמרור החדש במקום נבין כי כביש זה אינו באחריות החברה הלאומית לדרכים, גם אינו נמצא באחריות חברת נתיבי איילון וכמובן שאינו נמצא בתחום השיפוטי של העריות חולון או אזור. כל זאת למרות שכל אורכו של כביש 44 כן נמצא באחריות החברה הלאומית לדרכים, מלבד הקטע הבעייתי בסמוך לחיבור כביש 44 ונתיבי איילון, שאורכו עשרות מטרים ספורים ובו באורח תמוה גם קרתה תאונה בעקבות אחזקה לקויה. האם לא נותר לנו אלא להודות ל"נדיבותה" של חברת נתיבי איילון על התיקון הסדק המסוכן?

בתמונות המצורפות ניתן לראות את הסדק המדובר יום לאחר תאונת הקטנוע וכן תמונות עדכניות לאחר התיקון הזמני של הסדק בכביש ואת הצבת התמרור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully