וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מגאן החדשה בטוחה מתמיד

ירון אדרי

25.11.2008 / 17:52

הדור השלישי של המגאן מקבל את מלוא הנקודות במבחן ההגנה על הנוסעים, ו-4 כוכבים בהגנה על ילדים

המגאן החדשה משיגה את הניקוד המקסימלי במבחן הריסוק של איגוד ה-Euro NCAP, כך מפרסמת היום רנו. הקומפקטית צברה את מלוא 37 הנקודות במבחן הריסוק החזיתי והצידי, משווה בזאת את תוצאתה לרכב היחיד עד כה שהשיג ציון זה, הקשקאי מבית השותפה ניסאן. זאת המכונית ה-11 במספר של רנו המקבלת 5 כוכבים. בשנת 2001, היתה הלגונה למכונית הראשונה בעולם לקבל את מלוא הכוכבים.

את ההישג משייכת רנו למערכות הבטיחות השונות אשר נועדו "למנוע, לתקן ולהגן". מרכב המכונית תוכנן לספוג אנרגיה בצורה אופטימלית, עם אזורי קריסה שנועדו להפחית ככל הניתן את העומסים על הנוסעים עצמם. בנוסף, מצויידות חגורות הבטיחות במערכת קדם מותחנים מתקדמת המונעת השלכת גופם וכמו כן מונעת החלקת פלג גופם התחתון קדימה. מנגד, כריות בטיחות דו שלביות ידאגו לריכוך הפגיעה בגופם.

את העמידה במבחני הריסוק הצידי זוקפים ברנו בעיקר למהירות פתיחתן של כריות האוויר. העלייה ברמת ההגנה על ראש הנוסעים עומדת על 30 אחוזים, וכמו כן ישנו שיפור בהגנה על פלג הגוף התחתון. עוד נרשמת הגנה טובה של משענת הראש כנגד פגיעות מסוג 'צליפת שוט'.

מבחן הריסוק אינו מושלם ללא הגנה גם על ילדים. כאן משיגה המגאן 4 כוכבים מתוך חמישה, נתון מצויין בהתייחס לסטנדרטים הנהוגים כיום בסוג מבחן זה. ברנו טוענים כי גם ההגנה על הולכי הרגל שופרה בזכות שימוש בחומרים סופגי אנרגיה בפגושים, כנפיים ובמכסה המנוע. אלא שאת מספר הכוכבים המדוייק אותה קיבלה, לא חושפת רנו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully