וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החוש האישי

ירון אדרי

26.11.2008 / 17:37

חוש הראייה הוא החשוב ביותר לנהיגה. סקר בריטי מגלה כי נהגים אינם ששים לבדוק ראייתם, למרות שיודעים כי היא לקויה

החוש החשוב ביותר, בעיקר עם מדברים על נהיגה, הוא חוש הראייה. אולם סקר שנערך בבריטניה מלמד כי לא כל הציבור מעניק לו את החשיבות הראויה. אחד מכל 10 נהגים החייבים בהרכבת משקפיים, היה מעורב בתאונה או כמעט תאונה מכיוון שלא עשה בהם שימוש.

את הסקר שכלל שאלון עליו ענו 2,000 בעלי רשיונות נהיגה, ערכה חברת האופטיקה 'ספקסייברס' (Specsavers), כחלק משבוע הבטיחות בדרכים ולנוכח רשיון הנהיגה החדש של אירופה שייכנס לתוקף בשנת 2011 ויחייב נהגים לבצע בדיקת ראייה אחת ל-10 או 15 שנים (5 שנים לרשיון נהיגה מסחרי). שיקלול התוצאות מלמד כי 26 אחוז מהנהגים כלל לא ביצע בדיקת ראייה מאז הגיש את בקשתו לקבלת רשיון נהיגה. מחציתם, אף הסיק כי היה נכשל בבדיקה חוזרת היום.

בהמשך, ניכר היה כי הנשאלים מודעים לסכנה האורבת להם ולמשתמשי הדרך כתוצאה מליקוי בראייה. 53 אחוזים ציינו כי יש לבצע בדיקת ראייה אחת לשנתיים, ו-30 אחוזים הסכימו על תקופה של 5 שנים. רק 6 אחוזים סברו כי בדיקת ראייה איננה נחוצה כלל. בנוסף, 94 אחוזים מכלל הנשאלים הדגישו כי יש לבצע בדיקות ראייה באופן קבוע לנהגים מעל גיל 60. 73 אחוזים ציינו כי בדיקת ראייה צריכה להתבצע בכלל באופן אקראי במהלך ביקורות אותן עורכת המשטרה.

ולמרות התחושה העולה מהסקר כי הציבור בבריטניה מודע לבעייה, נראה כי ישנה התעלמות. לשאלה מדוע אינם הולכים להיבדק, השיבו 13 אחוזים כי אין להם זמן לזה, 21 אחוזים לא יכולים להרשות לעצמם בדיקה ורכישת משקפי ראייה, ואת 18 אחוזים זה בכלל לא מעניין. למעשה, מנתונים שמציגה 'ספקסייבר' עולה כי בפועל אחד מכל ארבעה נהגים זקוק למשקפי ראייה, ו-7 אחוזים ממשתתפי הסקר שיודעים כי הם חלק מהסטטיסטיקה, אינם עושים דבר בנידון.

עובדות מסוג אלה אינן שייכות לבריטניה בלבד, וגם בישראל סביר להניח כי המצב פחות או יותר זהה. מכאן, שבדיקת ראייה היא דבר חשוב לביצוע ולא צריך חוק או תקנה שתחייב זאת. מעניין יהיה לדעת כמה תאונות בפועל, נגרמו כתוצאה מראות נהג לקוייה.

מתי ביצעתם בדיקת ראייה בפעם האחרונה?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully