וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עוברים למנועים מוגדשים

27.11.2008 / 9:29

ב.מ.וו שוקלת לעבור לשימוש במנועי טורבו בזרוע הספורטיבית. הניסיון הראשון בעוד כשנה באדיבות ה-X6

אומרים שבנוסחא מושלמת לא נוגעים. לפחות עד שזה מתחיל לפגוע בכיס ובפולטיקיה הסביבתית. היום מתפרסם, כי היצרן הבווארי נאלץ כמו רבים אחרים, לפזול לכוונים קורקטים או אחד מרכזי, שיגיע לסוף דעתם של קובעי התקנות באירופה. עלויות הייצור רק נוסקות, ההגבלות ממשיכות להוות מטרד משבש הנאה והחברות מעקמות את הגב לנוכח הסנקציות החדשות. עוברים לתרבות אחרת.

ב.מ.וו החלה בניסויים רבים בשנים האחרונות במנועי טורבו עבור המכוניות החזקות ביותר שלה הנמצאות תחת חטיבת M. קשה להאמין שמישהו שם מקבל זאת בהבנה או בחיבוק ידיים, בעיקר מפני שאת עיקר גאוותם של הגרמנים נושאים המנועים האטמוספרים עתירי העוצמה. אלא שכרגע ובצילו של המשבר העולמי, ב.מ.וו עוברת להתעסק בעיקר בפרוייקט I ובטכנולוגיית ה-EfficientDynamics, שתיהן נושאות את בשורת החסכון, כשהראשונה מייועדת לחשמול התחבורה הפרטית בעיר.

לאמוד את השינוי הדינאמי יהיה סבוך במעט נכון להיום. זאת משום שגרסאות ה-M של ב.מ.וו, בין אם זו ה-M3 או M5 היותר פופלאריות בקרב לקוחותיה, עלולות לספוג הלם חולף בתחומי היכולת. אם עד היום השליטה העילאית הייתה תוצאה של איזון בין משקל המכונית למומנט המופק מהמנוע, גדישת פחות צילינדרים ושינויי משקל, צריכה להיעשות בזהירות יתרה. רק לאחרונה, חשפה החטיבה מנוע חדש בנפח 4.0 ליטר עמוס בשמונה צילינדרים חסונים המפיקים 414 כ"ס עבור המוכשרת הסדרתית ה-M3, כמו גם אחותה הגדולה –M5 המקבלת תוספת של שני צילינדרים נוספים ועוד 400 סמ"ק.

אבל ה-X6 מאותה המשפחה, נמצא כרגע על מסלול הניסויים כשאת עכוזו דוחף מנוע טורבו V8 המשתמש בצמד מגדשים. אלו מנפקים כ-536 כ"ס, 0-100 קמ"ש בפחות מחמש שניות ומהירות מרבית מוגבלת אלקטרונית של כ-250 קמ"ש. בסך הכול, וכפי שניתן להתרשם מהנתונים, הם כמעט זהים ואף בחלקם טובים יותר מהסאלונית מוזרקת הסטרואידים.

כמו כן, אתר האינטרנט 'אוטוניוז' מדווח, כי בעתיד מנועי הזרקה ישירה המשתמשים בטכנולוגיית הגדישה, ייכנסו לשימוש גם במכוניות הנושאות את בשורת ה EfficientDynamics בדגמי החטיבה ובפרט ה-M5. את המהלך מייחסים כמובן לנושא צריכת הדלק והחסכון באמצעים. עוד נאמר, כי לראשונה בחטיבה זו, הדגם המחודש אשר יופיע ב-2011, יהנה משידוך תיבת הילוכים רובוטית לה שבעה יחסי העברה (DCT) כפולת מצמדים.

אספקט נוסף, ניתן לייחס גם למעבר של מרצדס בשנת 2010, למנועי טורבו במשפחת AMG. החברה מצידו השני של המתרס, מתכוונת להציג מנוע בנפח 6.2 ל' V8 מוגדש עת הצגת טכנולוגיית הזרקת הדלק הישירה. אם הכול יפעל על פי התוכנית, בעוד שנה לערך, הזירה המוגדשת תפתח חזית ראשונה בסגמנט ה-SUV שם יהיה משולש מעניין במיוחד בין הקאיין GTS, המרצדס ML63 AMG, וכמובן ה-X6 M טורבו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully