וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסלול החלומות של המילטון

2.12.2008 / 8:58

אלוף העולם הצעיר חובר לקבוצת 'MOBIL-1' בתכנונו של מסלול המבוסס על הפניות המאתגרות ביותר בסבב העולמי. קריירת עיצוב לאחר הפרישה?

לואיס המילטון עשה היסטוריה השנה והפך לנהג הצעיר ביותר שזוכה באליפות הפורמולה 1. את כשרונותיו מאחרי ההגה, כולנו למדנו להכיר ולהעריץ (תלוי מאיזה מחנה אתם) וכן להתרשם מגינוניו התקשרותיים שהקנו לו מעמד של ילד פלא. בתקופה זו, חלק ניכר מהקבוצות מצויות בעיקר ברגילות שלהן, אבל אף אחד לא קופא על שמריו וכולם ללא יוצא מן הכלל, מתכוננים לעונת 2009. בין רגעי האתנחתא, גם של הנהגים, מסתבר שאחד, המילטון שמו, מצא תחביב ספק ייעוד חדש, להעביר עמו את הזמן.

הנהג הבריטי התיישב עם סוללת הארכיטקטים של תאגיד הלובריקנט העולמי 'מוביל 1', והעלה בפניהם את הרעיון לשלב באירוע אחד את כל יתרונותיהם של מסלולי הסבב השונים לכדי פלטפורמה אחת. היות והמילטון חסיד גדול של עקיפות אמיצות ולעתים גם בלתי אחראיות, לא עמדה בפניו הסוגייה הקשה של בחירת השייקנים המהנים ביותר.

"'רציתי ליצור מסלול שיהיה מהנה, מאתגר ויגרום לקהל להנות ממה שמתרחש עליו. המטרה היא להעמיד את הנהג במבחן האולטימטיבי", כך אומר אלוף העולם. עשר פניות הוקצו למסלול החלומות אותן בחר הצעיר וכפי שתראו, הן מסמלות את כל התשוקות החבויות של הצופים והנהגים. גם אם אתם בסך הכול אוחזים בבקר שליטה באחד ממשחקי הקונסולות, סביר להניח שלא הייתם מעלים התנגדות לנעוץ את הגלגלים בפניות המהתלות.

וכיצד נראה המסלול? את התקיפה הראשונה ובסדר כרונולוגי, עושים הנהגים על תוואי פנייה 8 ממסלול איסטנבול, אחריו 'אסטוריל' במאני-קור, '130R' בסוזוקה, 'או-רוז'' בספא, 'טבק' במונטה-קרלו, פנייה מספר אחת בסוזוקה, 'פויון' בספא, 'קזינו סקוור' במונאקו, 'מרגיולו' באינטרלגוס ברזיל, ואת הפנייה האחרונה לקראת דגל השחמט, יעשו הנהגים בפניית 'קופס' בסילברסטון. את כוחות הג'י הפועלים על הנהג, יחושו בכל איבריהם במקצב דרמטי. הממוצע ינוע באיזור ה-5 ג'י והמהירות תהיה בטווח שבין 130 ל-295 קמ"ש לערך.

בינתיים, מדובר בחלום. אבל בקצב בו מתנהלים הדברים בפורמולה 1, אולי מוטב שברני והלהקה לא ימהרו לפסול רעיון שעל פניו נשמע ונראה הרבה יותר מעניין מתכסיסי השיווק החולשים על הסבב.

ומה דעתכם על המסלול? האם יש עוד פנייה שהייתם מוסיפים לו?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully