וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פשרה ירוקה

ירון אדרי

2.12.2008 / 18:21

האיחוד האירופי ויצרניות הרכב בדרך להסכם - פליטת ה-CO2 של מכוניות חדשות תעמוד על 130 גק"מ עד שנת 2015

קרב עיקש עורך האיחוד האירופי כנגד יצרניות הרכב בכל הקשור לנושא זיהום האוויר, והנה נראה כי נפל הפור. סוכנות הידיעות 'רויטרס' מפרסמת כי אמש (שני), לאחר אינספור דיונים ומחאות, נקבע כי עד שנת 2015 תעמוד פליטת ה-CO2 של מכוניות חדשות על 130 גק"מ. מדובר על ירידה ממוצעת של כ-18 אחוזים מהפליטה הממוצעת כיום.

נתון הפליטה כמו גם שנת היעד נקבעו במשותף על ידי האיחוד ויצרניות הרכב, ועומדים בסימן פשרה לאחר שהאחרונות טענו כי בלתי אפשרי יהיה לעמוד בתנאים הקודמים שהוצגו. בראש ההתנגדות עמדה גרמניה, בתחומה נמצאות פורשה, מרצדס ואחרות. לאלה מגוון מכוניות גדולות הצורכות דלק רב, כמו גם יגואר ולנדר רובר (בריטניה), פרארי (איטליה) ואחרות. עיקר הטענות כנגד עמדו כנגד העובדה כי הסכם דרקוני יביא לסגירת קווי ייצור ופיטורים של אלפי עובדים. יש לציין כי בשנתיים האחרונות נעשתה קפיצה גדולה בתחום איכות הסביבה בקרב כלל היצרניות בעולם, אם כחלק מתהליך אמתי למען כדור הארץ, או כחלק מאסטרטגיית שיווק.

עוד במסגרת הפשרה עומדת בפני היצרניות האפשרות להמשיך ולייצר מכוניות הפולטות רמת CO2 הגבוהה מהמותר, וזאת תמורת מס שייגבה מכל מכונית שתימכר. נכון לרגע זה, עומדים הסכומים על כ-95 אירו (כ-500 שקלים) לכל גרם מיותר. קנס של בין 5 ל-25 אירו ישולם על ידי יצרניות החורגות ברמה של עד 3 גרמים בלבד מהמותר.

בכדי לתת להסכם תוקף חוקי, על 27 המדינות החברות באיחוד האירופי להצביע לטובת הפשרה. נכון לרגע לא נראה שצפויות עוד התנגדויות, אך סביר להניח כי 6 השנים הבאות לא יעברו ללא מחאות נוספות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully