וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אגסי מחשמל גם את הוואי

שיתוף פעולה בין חברתו של שי אגסי למדינת הוואי מביא להקמתה של רשת הטענה חשמלית בעזרת אנרגיה מתחדשת

בדרך להפרדותה מתלות בנפט הגולמי של ארה"ב, מדינת הוואי בראשותה של לינדה ליגל, הגיעה היום להסכם בלעדי עם שי אגסי מייסד 'בטר פלייס' על הקמתה של רשת חשמלית הכוללת עמדות טעינה ציבוריות ותחנות החלפת סוללות. עד שנת 2012, כך מקווים בחברת בטר-פלייס, כל מערך התשתיות יהיה מוכן בצורה מלאה לפריסתם של כלי-רכב חשמליים בצורה המונית.

מדינת הוואי, החלה במעבר לאנרגיה מתחדשת לפני תקופה לא ארוכה ובעוד כ-18 שנה לערך, 70 אחוז מפריסת התשתית המקומית כך מקווים, תהיה מבוססת על אנרגיה מתחדשת המספקת דרכי תחבורה חסכוניים ונקיים לתושבי המדינה הטרופית. בממוצע, כמות ההוצאות השנתית של הוואי עבור נפט המגיע ממקורות חוץ עומד על כ-7 מילארד דולרים (כ-28 מיליארד שקל), מה שבוודאי גורם לנהגים להוציא לא מעט כסף על דלק יקר, אולי אף היקר באיזורי היבשת האמריקנית.

"חברת החשמל בהוואי, גאה להיות החברה הציבורית הראשונה בארה"ב, שחתמה על הסכם עם חברת בטר-פלייס. אומר סגן נשיא חברת החשמל בהוואי רובי אלם. עוד הוא מוסיף, "התכנית של בטר-פלייס היא לספק הטבות מיידיות לצרכנים ולעודד תוספת של מקורות אנרגיה מתחדשת לרשת החשמל שלנו. מכיוון שתשתית הטעינה של Better Place תהיה מנוהלת, היא תוכל לספק שוק תפוקה של אנרגיה מתחדשת בשעות שפל כאשר במקרים אחרים היא לא תהיה נחוצה".

לפני פחות מחודש פורסם כי חברת 'בטר-פלייס' חתמה על הסכם אחר בעומקה של היבשת האמריקנית (עמק הסיליקון), בנוגע לפריסתה של רשת טעינה חשמלית בהיקף של כמיליארד דולרים. כעת מדובר על המצטרפת האמריקנית השנייה הנכללת בתכניותיו של אגסי לאחר שאוסטרליה דנמרק וישראל כבר הצטרפו לתכניות הגאוגרפיות של החברה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully