וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשיפה: לנסר איבולושן FQ-400

3.12.2008 / 13:56

מיצובישי מפיחה חיים חדשים בגרסת ה-FQ העוצמתית ושולחת אותה בחזרה לכביש עם 405 כ"ס. אלינו היא לא תגיע

מיצובישי מחזקת את היצע האיבולושן ומשחררת את גרסת הלאנסר-FQ בגלגול הרביעי שלה. אך שלא כבעבר, הפעם, ברמת שימושיות קצת יותר נגישה ופחות קיצונית לעומת קודמותיה. בשנים קודמות, היו אלו ארבע אחיותיה הקטנות שנעו בהספקים שבין 295 ל-359 כ"ס בגרסת ה-FQ 360, כשבפסגה הייתה זו ה-FQ400 האגרסיבית וחסרת הפשרות. אולם, מרביתן שווקו בעיקר בגבולות האי הבריטי.

כעת חושפת מיצובישי בריטניה את האבולוציה של האבולוציות עם הצגתה של המיצובישי אבו 10 FQ400 לה 405 כ"ס תחת מכסה המנוע, ואי אילו שדרוגים למערכות הנלוות. את המיאוץ ל-100 קמ"ש תסיים חורכת האספלט כפולת ההנעה ב-3.5 שניות ומהירותה המרבית מוגבלת אלקטרונית לכ-250 קמ"ש. על פיתוח הרכב, עמלו בצוותא מהנדסי קבוצת המירוץ הביתית בבריטניהADR לצד אנשי היצרן, והמנוע הסדרתי בנפח 2.0 ל' 4 צילינדר, עבר שינויים מהותיים במערכת ניהול המנוע לצד מערכת פליטה חדשה ומוגדלת.

חשוב מכל מציינים במיצובישי ובניגוד לגרסה הקודמת שהייתה מצוידת במצמד ייעודי מעולם מירוצי המכוניות, הפעם הנהג יאלץ להסתמך ולהעביר העוצמה לגלגלים דרך תיבת הילוכים סטנדרטית לה שישה יחסי העברה. בנוסף, כנראה שגם תיבת ה-SST כפולת המצמדים, לא תהיה נוכחת בהיצע ה-FQ כפי שהוצעה בדגם הקודם לגרסה זו.

מבחוץ, השינויים אינם משמעותיים, לפחות לא כאלו שיצליחו לחדד את המראה הקרבי ממילא של גרסת האבו המוכרת. יחד עם כך, תוספת של חישוקים חדשים בקוטר 18 אינטש, שמלת חצאיות מחודשת, פגוש קדמי מעוטר בכמה פתחי אוויר נוספים ופתח יניקה עליון גדול יותר, ככל הנראה מספקים את החברה לעת זו וינפקו את העוצמה ה'דיסקרטית' האופיינית למכוניות אלו.

המחיר כאמור יהיה בהתאם לרמת הנדירות. ה-FQ400 מתומחרת בתג של 50 אלף פאונד (כ-295 אלף שקלים לפני מיסים מקומיים). מה שאומר שהיא היקרה ביותר אי פעם מקומץ גרסאות האבו המשודרגות. זאת משום שהאחרונה, הייתה זולה ממנה בכ-90 אלף שקלים לערך. אצלנו? בוודאי שלא. גרסאות ה-FQ מיועדות לשיווק אך ורק אצל ידידנו הבריטים וההצהרות מדברות על ייצור של 100 יחידות בודדות.

  • עוד באותו נושא:
  • מיצובישי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully