וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכונית השנה: משפחתיות גדולות

ירון אדרי

3.12.2008 / 15:22

השנה כמעט מגיעה לסופה וכך גם הסקר השנתי שלנו. הפעם אתם מתבקשים לבחור את המשפחתית הגדולה של השנה

הרבה תהפוכות עבר שוק המשפחתיות הגדולות השנה, ולא בגלל שדגם כזה או אחר הדהים את כולנו. בכדי לקסום קצת יותר למנהלים, בעיקר לצעירים שבהם, הלכו היצרניות ובכוח הורידו מחירים בכדי להיכלל בקבוצת רישוי 4. התוצאה – יותר ויותר מכוניות הגיעו לשוק הרכב המוסדי, מבית 'דלק מוטורס' בעיקר.

רבת המכר מאזדה, המשיכה עם הדור השני ל-6 את השליטה בשוק, כשמאחור מוסיפה המונדאו עוד כמה יחידות. בניגוד לדור הקודם בו חלקו השתיים מכלולים משותפים, מאזדה מתהדרת בעיקר בעיצוב בולט יותר ואילו מונדאו בבסיס גלגלים הלקוח מסגמנט מכוניות הסאלון. מי שנמצאת היישר מאחורי מאזדה היא יונדאי סונטה, שעברה מקצה מתיחת פנים משמעותי השנה, ותג מחיר שעשה צרות לאחרות. את האחות קיה מג'נטיס, אנו פוגשים בעיקר אצל נהגי המוניות.

בקצה הגבוה יותר של הסקאלה, נמצאות הונדה אקורד ופולקסווגן פאסאט. את האחרונה אנו מכירים כבר זמן מה, ואת מקומה כקובעת הסטנדרט בסגמנט רוצה לרשת האקורד. עם מכונית חדשה לגמרי (פחות בעיצוב), הציבו הונדה כללים חדשים בכל הקשור לעיצוב פנים ואבזור. הנדסת האנוש קצת נותרה מאחור בתהליך התכנון. ואת שברולט מליבו היכן אתם הייתם מציבים? קצת קשה לקבוע לנוכח מנוע V6 חזק, עיצוב מכובד מבחוץ, ולא מעט חסרונות במקומות אחרים.

וכשאין משהו חדש בהיצע, נותנים למחלקות השיווק לעבוד. זה מה שעשו בסובארו ופיג'ו, עם גרסאות המצויידות באבזור יוקרתי. ה-407 גם זכתה למתיחת פנים קלה השנה, ואילו ה-B4, ממשיכה עם אותו עיצוב המוכר לנו שנים. בשנה שעברה זה הספיק לה בכדי לקבל את תואר מכונית השנה שלכם, האם יהיה כך גם השנה?

במהלך 2009 יזכה השוק בישראל לחידושים בסגמנט זה. סיטרואן C5 חדשה אחת אמנם נעה על הכביש שלנו, אך טרם החלה המכירה ללקוחות. וכמו ה-C5 שפוזלת חזק לגרמניה, כך גם סקודה סופרב המתהדרת במרווח פנימי גדול מאוד. אוונסיס החדשה, גם היא תגיע כנראה במהלך 2009, וכמוה נציגת סיאט האקסאו. אבל עוד חזון למועד, ובינתיים לוח ההצבעה בצידו השמאלי של המסך ממתין לכם.

צרות של עשירים

טוב לא צריך להיות ממש עשירים בשביל להחזיק מכונית סלון, אבל בכל זאת צריך מזומנים נזילים. לכם זה לא ממש הפריע וכ-6,500 הצבעות הגיעו בעיקר לאלה היותר יוקרתיות. המאבק העיקרי היה בין ב.מ.וו לאודי, כשבסוף הבווארית מקדימה עם 20 אחוזים מהקולו, 2 אחוז מעל ה-A6. מנגד, מפתיע לראות כי ה-E קלאס של מרצדס זוכה רק ב-9 אחוזים. בקרוב תוצג המחליפה, שתשנה את המצב לבטח.

יגואר XF מתייצבת לה במקום השלישי ואחריה עם אחוז אחד פחות לקסוס GS. את שאר התוצאות תוכלו לראות בטבלה המצורפת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully