וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חביב גנבי הרכב בארה"ב: קדילאק אסקלייד

בשנה הרביעית ברציפות מופיע דגם ה-SUV בעל האפיל המאפיונרי בראש רשימת המכוניות הנגנבות ביותר באמריקה. מרצדס אחרונה ברשימה

את המידע אסף המכון למידע תעבורתי בארה"ב, בשיתוף עם חברת הביטוח והסטטיסטיקה 'IIHS' האמונה על אינפורמציה המגיעה מתחומי הכבישים הבינעירוניים. מתוך טבלאות הרישום עולה, כי בשנה האחרונה הקאדילאק אסקלייד SUV 2007, נמצא בראש סדר העדיפויות של גנב הרכב המתחכם. בשנים קודמות, מצא האסקלייד מקום של כבוד בעשירייה המובילה ורק השנה ולמרות שג'נרל מוטורס הואילה לציידו במערך ה-ONSTAR הלוויני, לכד את המקום הראשון.

עוד ברשימה זו וממש דבוק לעכוזו של האסקלייד, מגיע ההאמר H2, אחריו טנדר הפיק-אפ הכי אמריקני בנמצא הפורד F-350, כשאת האמצע מספקות ההונדה S-2000 הספורטיבית והדודג' צ'ארג'ר. מה שקוסם לגנבים יותר מכל כך מסתבר, היא זמינות החלפים ועלותן. למרות שדגמי המשפחה מופיעים באופן קבוע ברשימת הנגנבות העונתיות, כמו למשל המרצדס E קלאס שהיא ללא ספק יוקרתית לא רק בשל מעמדה, סיכוייה להגנב נמוכים בכרבע מזה של דגם אחר ממשפחת רכבי הפנאי הוורסטילים.

את העילות לכך מספרים בחברת המידע, אפשר להטיל בעיקר לחיקה של התרבות האמריקנית. האסקלייד נהנה מחשיפה תקשורתית רבה (לא רק בסופראנוס) מה שהופך אותו לפריט נחשק בקרב גנבי הרכב, פירוקיות, מאגרי חלפים שונים וכן בין מתקיני מערכות סטריאו משוכללות, המודעים לכמות ההשקעה שבעלי האסקלייד שופכים עבור אזניהם של היושבים. בלי לשכוח כמובן את חישוקי הענק (RIMS) היקרים להחריד בדגמים אלו והצמיגים הגדולים.

עוד נציין בעניני סקרים, כי לפני כחצי שנה התפרסם מחקר גניבות אחר, המראה עלייה עצומה במספר כלי-הרכב המשומשים המוצאים את דרכם לידי הגנבים באופן קליל ובמספרים לא מבוטלים. במדגם זה, שתי המכוניות הגניבות ביותר בארה"ב היו ההונדה סיוויק מודל 1995 ואחותה הגדולה האקורד משנת הדגם 1991. אך כאן כנראה מדובר בפלח מסויים של גנבי רכב המחפש בעיקר פתרון זול לניידות (גם אם זמני) ושאינו גוזל מהם כספים או מעלה את רמת הסיכון להתפס על ידי רשויות החוק.

  • עוד באותו נושא:
  • קדילאק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully