וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טויוטה אוונסיס: הפרטים

5.12.2008 / 9:53

המשפחתית הגדולה עוצבה מחדש וזוכה לשדרוגים בהיצע המנועים, מפרט האבזור, ושומרת כהרגלה על איפוק ושמרנות אופיינית

את דורה השלישי של האוונסיס אולצנו לראות מגיע אלינו בפיסות קטנות של מידע. הספתח היה בשחרורם של מספר איורים רשמיים וחלקיים, בלא כל אינפורמציה. מועד קצר אחר כך, יכולנו להתרשם ממנה על במות תערוכת פריז במהלך חודש אוקטובר. למדנו מכך כי המכונית תיוצר בבריטניה, היא תפלוט רמת זיהום מהנמוכות בקבוצה זו, המנועים – דיזל ובנזין הנוכחיים מתחדשים ומצרפים אליהם כמה יחידות מגוונות בטכנולוגיה ורמת החומרים עלתה כתה.

בסוג של ניסיון לטשטש במעט את נקודת התורפה של האוונסיס בנושא העיצוב, טויוטה מספרת כי הדגם השלישי מציג עיצוב אלגנטי, זורם, קינטי, אתלטי וכמובן ירוק יותר מכולם. את הגיבוי אפשר לקבל לא רק מהתמונות לפנינו המתארות את השינוי המתעגל אותו חיפשו המעצבים. אלא הגשמת איזשהי פשרה אמצעית מכובדת אך עדיין חובקת את המוטיב הסולידי המקובל ביצרן. תא הנוסעים לעומת זאת, לא רושם כאן שינויים קיצוניים לעומת הדגם היוצא פרט להגה בעיצוב ספורטיבי יותר, קונסולה מעט יותר אינפורמטיבית ולוח שעונים שונה במקצת.

שתי תצורות משווקות עת השקת האוונסיס. אותנו מסקרנת בעיקר גרסת הסדאן עם הישבן המרובע, ואת האירופאים כמנהגם מענינת גרסת הטורר שבחזיתה שוכן מנוע דיזל. האוונסיס תתייצב באירופה בארבע רמות גימור שונות, כל אחת עם מפרט אבזור עשיר או דל יותר. אבל את השינוי המהותי, נמצא בפרט בנושא איכות הנסיעה ורמת הניהוג שעודכנה ברמה ניכרת כך נמסר. הפלטפורמה, חדשה לחלוטין. מה שכמובן אומר שהמידות השתנו אם כי בזהירות. אורכה נמתח על פני 469.5 סנטימטרים, (463 בדגם הקודם) גובהה כ- 148 סנטימטרים (זהה) ובסיס הגלגלים עומד על 270 סנטימטרים. (זהה אף הוא). איפה השינוי? אולי במרחב הפנימי.

משפחת המנועים מתרחבת ומקבלת מצטרפות חדשות המחליפות למעשה את משרתות הדור השני בטכנולוגיית ה-VVTI. גרסאות הבנזין מתהדרות במנועים (וי-מטריק) בנפח 1.8 ל' בהספק של 145 כ"ס, מעליו נמצא את גרסת ה-2.0 ל' היותר קרובה לליבנו, שגם ההספק השתול בה כ-150 כ"ס המגיעים לשיא יכולתם ב 6200 סל"ד, עדיין מספקים בקבוצה זו. האופציה החביבה על שכנינו המרוחקים מאוד, כוללת קשת מנועים מגוונת ושימושית. לא רק משום שמדובר בדיזל D4D בנפח 2.2, אלא מפני שמתוך מבחר של ארבעה מנועים שונים בהספקים של 130 עד 180 כ"ס, כל אחד יכול לבחור לעצמו גם את האופי הנדרש מהמכונית, את המבנה, ובפעם הראשונה – תיבה אוטומטית קונבציונלית בת שישה יחסי העברה משודכת לאחות האמצעית המנפקת 150 כ"ס. לצמד הבנזיניות תוצמד תיבת הילוכים מולטידרייב S רציפה.

יחד עם מגילת האבזור הנדיבה, הכוללת את כל מה שנחוץ בכדי להפוך את הקל לקל עוד יותר, טויוטה החדירה באוונסיס לא מעט אפשרויות עזר בטיחותיות. 8 כריות אוויר כסטנדרט, מערכת עזר לבלימה, בקרת יציבות וכדומה. אם כי את התוספת החשובה והחדשנית נמצא בנושא ההיגוי. מערכת VSC 'פלוס', תהפוך את מלאכת ההיגוי לבטוחה יותר על כל צרה שלא תיפול עליכם. במקביל לפעולת בקרת המשיכה TSC, שילובן של שתי אלו מקנות לנהג שליטה גבוהה מאוד בהתרחשויות מפתיעות ולא נעימות. או בפשטות, הכוונה היא לריכוך העברת מומנט לגלגלים הקדמיים, קרי – אחיזה טובה יותר ומניעת סחרור צמיגים.

את החובות הפוליטיות של טויוטה כלפי העולם, סוגרת היא באדיבות מערכת ה'אופטימל-דרייב' אותה הזכרנו כאן לפני כמה ימים. צריכת הדלק שופרה בכעשרה אחוזים בממוצע ושיעור פליטת ה-C02 למרות שנתוניו עדיין אינם גלויים, צפוי למצבה בתחתית רשימת החיסול של שוחרי הסביבה הירוקה. מחירה של האוונסיס בגרסת הבסיס (1.8 ל') עומד על 15,760 פאונד. (93 אלף שקלים לפני מיסים מקומיים). היקרה ביותר בעלת הנפח המאוד רלוונטי לישראל (2.0 ל' 150 כ"ס מולטידרייב) תעלה 20,000 פאונד ( 120 אלף שקלים לפני מיסים מקומיים). תחילת השיווק ברחבי אירופה בעוד פחות מחודש ואלינו היא תגיע מעט מאוחר יותר.

  • עוד באותו נושא:
  • טויוטה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully