וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זעזוע בעולם המירוצים: הונדה פורשת מפורמולה 1

5.12.2008 / 11:20

קבוצת המירוצים של הונדה מודיעה על פרישה מיידית מסבב ה-F1. סיכוי להשרדות במידה ויימצא קונה שיסבסד את המשך דרכה לשנת 2009

סוכנות הידיעות של 'רויטרס' מדווחת כי עונת 2009 עלולה להפתח במינוס ארבע מכוניות על הגריד, כולם תוצרת הונדה.זאת כאמור לאחר פרישתה של קבוצת 'סופר-אגורי' בתחילת העונה לאחר שלושה מירוצים. את המידע מסר גורם בכיר בחברה לאחר שרק לפני יומיים, נטש מנהלה הטכני של הקבוצה שיואי נאקמאטו את כיסא הקברניט לטובת התמקדות במירוצי האופנועים של היצרן. הונדה השקיעה בשנה החולפת כ-220 מיליון דולרים עבור השתתפות בפורמולה-1 ובשנה הקרובה, ההוצאות צפויות היו לצמוח בשל הפיתוחים הטכנולוגיים הנדרשים.

"הונדה חייבת להגן על נכסיה, על התכניות לטווח הארוך ועל פיתוחים שונים אל מול המשבר הכלכלי הפוקד את התעשייה", כך אומר בהודעה לעתונות, נשיא חברת הונדה העולמית טאקאו פיוקי. הונדה השקיעה יותר מכל יצרן אחר השנה בסבב ה-F1, ולמעשה ההודעה אותה משחררת היום, מקנה לה שלושה חודשים בלבד לאתר רוכש פוטנציאלי המסוגל למשוך אותה מהסבך הפיננסי אליו נקלעה. "כעת בעידן השלישי שלה, הונדה משתתפת במירוצי ה-F1 מאז שנת 2000 בשיתוף ראשוני עם BAR. ובשנת 2006, עברנו לעצמאות קבוצתית מוחלטת. שנת 2006 הייתה גם המוצלחת ביותר עבורנו, בה זכינו לעידוד רב של התעשייה, והקהל שציפה להצלחות נוספות. אנו מקווים שהסבנו לכולם הנאה במשך שנות ההשתתפות, וצר לנו מאוד כי כך אנו מסיימים את דרכנו". הוסיף הנשיא.


בשנתיים החולפות, הונדה לא הצליחה להגיע להישגים מרשימים על מסלולי המירוץ. את תשומת הלב המרכזית תפס בעיקר נהגה הבריטי ג'נסן באטון, שכולם ציפו לפריצתו המיוחלת שכנראה כבר לא תגיע. רוס בראון שהיה בעבר מנהלה הטכני של פרארי, עדיין מצוי בתפקיד ניהולי בכיר בקבוצה. יחד עם ניק פריי לצידו, השניים צפויים לטוס לטוקיו בשבוע הבא על מנת להבין היכן הדברים עומדים ואולי לשלוף איזשהו פתרון יצירתי מהשרוול.

בעניין אחר ועדיין בסוגיית הפרישות, נהגה של רנו פרננדו אלונסו שחתם לא מכבר על חוזה חדש עם הקבוצה, השמיע איומי נסיגה מהשתתפות בפורמולה 1 אולי לתמיד, במידה ואיגוד ה-FIA אכן יממש את השימוש במנועים אחידים. אבל למרות זאת, אלונסו בינתיים דאג להשמיע הצהרת כוונות מאוד ברורה לעונה הקרובה בנוגע למאבק על האליפות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully